Harper Hygienics się oddłuża

KSA
01-07-2010, 00:00

W ofercie publicznej sprzedawane będą wyłącznie istniejące akcje. Do spółki pośrednio trafi 36 mln zł.

W ofercie publicznej sprzedawane będą wyłącznie istniejące akcje. Do spółki pośrednio trafi 36 mln zł.

Harper Hygienics, producent artykułów kosmetyczno-higienicznych m.in. pod marką Celanic, rozpoczyna ofertę publiczną. Zarząd rusza na road show, podczas którego zaplanowano około 30 spotkań z potencjalnymi inwestorami. Do sprzedania jest maksymalnie 20,5 mln akcji — wyłącznie istniejących. Po ofercie Central European Cotton Holding, obecnie 100-procentowy właściciel Harpera, pośrednio kontrolowany przez fundusz Enterprise Investors, będzie miał 60 proc. w kapitale spółki — o ile nabywców znajdą wszystkie akcje.

Harper nie podaje, jaka może być wartość oferty. Wiadomo, że po jej skutecznym przeprowadzeniu do spółki wpłynie 36 mln zł, bo Central European Cotton Holding wykupi od Harpera obligacje. Pieniądze w pierwszej kolejności przeznaczone zostaną na częściową spłatę kredytu.

— Dzięki temu zadłużenie spółki zmniejszy się z około 120 mln zł do 84 mln zł, czyli około 2,5 razy EBITDA, co jest dobrym poziomem tego wskaźnika — mówi Robert Neymann, prezes Harpera.

Brak podwyższenia kapitału nie oznacza jednak zaniechania przez Harpera inwestycji. Spółka zamierza rozbudować zakład produkcyjny.

— Do 2013-2014 roku zamierzamy zainwestować około 50 mln zł, co przełoży się na 80-procentowy wzrost mocy. Obecnie wykorzystujemy niemal 100 proc. naszych zdolności — informuje prezes.

W Polsce Haper ma już blisko 50-procentowy udział w większości segmentów rynku produktów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry. Wzrostu sprzedaży upatruje głównie w poszerzaniu portfolio o nowe kategorie produktów i zwiększaniu udziałów w rynkach zagranicznych — głównie w Rumunii, Rosji i na Ukrainie.

— Kraje Europy Zachodniej wydają rocznie per capita około 1,57 EUR na płatki i patyczki. W Polsce jest to nieco ponad 1 EUR, a w Rosji, Rumunii i na Ukrainie ta kwota nie przekracza 0,4 EUR. Potencjał wzrostu jest więc znaczny —tłumaczy Robert Neymann.

Harper nie podaje prognoz wyników na ten rok. Po pięciu miesiącach ma 63,3 mln zł przychodów, 25,2 mln zł EBITDA i 4,6 mln zł zysku netto. Oznacza to odpowiednio wzrost o 24 proc., 9 proc. i 36 proc. (rok do roku).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Harper Hygienics się oddłuża