Haval, Wuling - nieznane hity

Świat nie kręci się wokół znanych na europejskich rynkach samochodów. W tej branży obowiązuje zasada: co kraj, to obyczaj

Audi, BMW i Mercedes toczą zacięty bój o fotel lidera na światowym rynku aut premium. Odróżnić te marki potrafi każdy, ale przeciętnemu użytkownikowi samochodów w Europie, a więc także w Polsce, nic jednak nie mówią takie nazwy, jak: hawtai, haval, gol, matchedje czy wuling, czyli popularne pojazdy w dalekich krajach. Polska należy już dawno do motoryzacyjnego pierwszego świata.

LOKALNY BESTSELLER:
LOKALNY BESTSELLER:
Chiny mają już około 100 własnych, lokalnych marek samochodów. Topowym producentem jest Wuling — joint venture amerykańskiego koncernu General Motors i chińskiego SAIC. Wuling specjalizuje się w produkowaniu minivanów, w tym krajowego bestselleru o nazwie hongguang.
GM

Magazyn „Auto Express” przygotował listę popularnych samochodów z egzotycznych rynków. Na nazwach tych aut można połamać sobie język, a w wielu krajach nieźle sprzedają się ciągle modele, które już dawno zniknęły z naszych salonów. Na początek tajemniczy rynek Korei Północnej, gdzie popularny jest hawtai lusheng e70, produkowany przez niewielką chińską spółkę Hawtai.

W zeszłym roku firma dostarczyła do stolicy reżimu 200 takich taksówek. Chiny są obecnie największym rynkiem motoryzacyjnym świata, w który inwestują wszystkie liczące się globalne koncerny. Każdy musi jednak walczyć z armią lokalnych producentów. Jednym z nich jest Great Wall, który produkuje najpopularniejszego SUV-a w Państwie Środka — havala H6. Auto ma w tym roku skusić 400 tys. klientów.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Azjaci mają też ciągle spore wpływy na Ukrainie, którą w zeszłym roku dotknął kryzys motoryzacyjnyspowodowany turbulencjami politycznymi. Najpopularniejszymi modelami u naszych sąsiadów są ZAZ sens i chiński geely emgrand EC7. ZAZ produkowany jest na licencji Daewoo — Polakom sprzedawano to auto pod nazwą lanos.

Najpopularniejszym modelem w Ameryce Południowej jest volkswagen golf, który w zeszłym roku sprzedał się w 325 tys. egzemplarzy. Hitem auto jest w Brazylii, w której w 28 z 30 ostatnich lat lądowało na szczycie listy bestsellerów. „Auto Express” skorzystał z zasobów strony internetowej BestSellingCarsBlog, którą prowadzi fan motoryzacji o imieniu Matt, Francuz mieszkający w Australii. Autor bloga przyznaje, że zbieranie informacji o sprzedaży samochodów w różnych krajach jest czymś w rodzaju hobby jeszcze z czasów dzieciństwa. Strona publikuje obecnie oficjalne dane ze 107 krajów świata.

Tabelki ze sprzedażą nie są już dla Matta tylko pasją, ale sposobem na zarabianie. Dostęp do pełnych danych mają tylko zarejestrowani klienci, którzy wykupili abonament — płacą 7 USD za miesiąc, 15 USD za trzy miesiące i 50 USD za rok. Strona zarabia też na reklamach. BestSellingCarsBlog podaje także nieoficjalne, szacunkowe listy hitów w 64 państwach. Matt poświęca setki godzin, śledząc filmiki na YouTube z tych krajów, i tworzy tabele popularnych aut. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane