Hilton Food rośnie m.in. dzięki Polsce

opublikowano: 11-09-2018, 11:12

Obecna również w Polsce, firma Hilton Food zajmująca się pakowaniem i ubojem mięsa odnotowała silny wzrost zysku w pierwszej połowie 2018 r. wzmocniony wpływem kluczowego przejęcia i wprowadzeniem do oferty świeżej żywności w Europie Środkowej, donosi serwis Proactiveinvestors.

Notowana na londyńskiej giełdzie spółka odnotowała wzrost skorygowanego zysku przed opodatkowaniem o 20,3 proc. do 22,3 mln GBP w okresie od sześciu miesięcy do 15 lipca. Z kolei jej przychody zwiększyły się o 24,5 proc. osiągając wartość 863,6 mln GPB. Dobre rezultaty skłoniły władze spółki do podniesienia dywidendy o 12 proc. do 5,6 pensa na akcję.

Brytyjska firma posiada zakład produkcyjny w Polsce zlokalizowany w sąsiedztwie tyskiej części katowickiej specjalnej strefy ekonomiczniej. Zatrudnia w nim ponad 500 osób. 

Hilton w październiku 2017 r. kupił spółkę Seachill, brytyjskiego przetwórcę ryb. Akwizycja kosztowała Hilton Food 80,8 mln GBP.

Firma dostarczająca produkty do supermarketów, takich jak Tesco i Ahold podkreśliła, że znaczący wpływ na wyniki miało rozpoczęcie sprzedaży świeżej żywności w Europie Środkowej i, że kontynuuje budowę najnowocześniejszej fabryki w Polsce.

Producent rozszerzył swój zasięg geograficzny. W Australii rozpoczął produkcję i przejął kontrolę operacyjną nad dwoma istniejącymi obiektami i buduje kolejny obiekt i projektuje nowy w Nowej Zelandii.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Hilton Food rośnie m.in. dzięki Polsce