HIPERMARKETY: BITWA O PODIUM

Katarzyna Jaźwińska
03-11-1998, 00:00

HIPERMARKETY: BITWA O PODIUM

Na początek Niemcy chcą dobić do grupy trzech największych sieci handlowych w Polsce

AMBITNI: Chcemy być w Polsce liderem. W ciągu dwóch lat zamierzamy zdeklasować francuskich rywali, a później planujemy budowę sklepów w Turcji — mówi Stephan Fanderl, menadżer administracyjno-finansowy firmy Real Grupa Metro AG ( na wykresie obroty w mln zł). fot. ARC

W najbliższy poniedziałek niemiecki koncern Metro AG otworzy pod Poznaniem kolejne Centrum Handlowe M1. Będzie ono największe z dotychczasowych, po magazynach w Czeladzi i Częstochowie. W ten sposób przypuści atak na zadomowione w Polsce sieci francuskie.

— Powierzchnia centrum wynosi 5,5 hektara (55 tys. mkw.). Parking przewidziano na ponad 3 tys. samochodów — mówi Renata Juszkiewicz z grupy Metro AG.

Koncern nie ujawnia wartości tej inwestycji, prawdopodobnie jej koszt przekroczy 100 mln zł.

Jeszcze w tym roku koncern otworzy dwa kolejne centra na południu Polski, w Bytomiu i Radomiu. Trwa także budowa obiektu w Markach pod Warszawą.

Docelowo grupa Metro AG przewiduje uruchomienie kilkunastu handlowych centrów M1.

Niemcy zainwestowali już u nas 1,87 mld zł (537 mln USD), dzięki czemu znaleźli się na czwartym miejscu w gronie największych zagranicznych inwestorów w Polsce według Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych. Koncern zapowiada dalsze inwestycje rzędu co najmniej 2,27 mld zł (650 mln USD).

Głównymi dostawcami dla sklepów z sieci Metro AG są polskie firmy. Szacuje się, że na przykład w Realu polskie towary stanowią 95 proc. oferowanych produktów.

Razem czy osobno

Spółki córki, należące do Metro AG, budują hipermarkety w całych kompleksach, ale także handlujące samodzielnie.

Firma Real, sprzedawca artykułów spożywczo-przemysłowych, otworzyła do tej pory w Polsce 8 sklepów, a jeszcze w tym roku ta liczba wzrośnie do 10.

Stawiamy na Polskę

W przyszłym roku Real w Polsce podwoi liczbę swoich sklepów. Spółka nie planuje na razie ekspansji na rynki ościenne. Firma skupi się przede wszystkim na rynku polskim i tureckim. Na razie Real ma w Turcji tylko jeden hipermarket, ale w przyszłym roku otworzy kolejne trzy sklepy.

Wybudowanie jednego sklepu, oferującego około 50 tys. artykułów, kosztuje Real od 29,5 mln zł do 42 mln zł. Firma zatrudnia już w Polsce 3,5 tys. pracowników.

By równorzędnie rywalizować z konkurentami, głównie francuskimi, Real nie wyklucza wprowadzenia w przyszłości kart płatniczych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Jaźwińska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / HIPERMARKETY: BITWA O PODIUM