Honor rzuca rękawicę Xiaomi i Lenovo

opublikowano: 30-11-2017, 22:00

Chiński potentat Huawei błyskawicznie zawojował rynek smartfonów premium. Spróbuje to powtórzyć w segmencie budżetowym.

Na przełomie 2014 i 2015 r. Huawei miał nieco ponad 2 proc. udziałów w polskim rynku smartfonów. W trzy lata powiększył go… kilkunastokrotnie. Jeśli z ust takiego gracza pada deklaracja, że zamierza mocniej powalczyć o jakiś segment rynku, branża traktuje ją poważnie.

9,7 mln szt. - tyle samrtfonów może być sprzedanych w 2018 r. w
Polsce.
Zobacz więcej

9,7 mln szt. - tyle samrtfonów może być sprzedanych w 2018 r. w Polsce. Fot.CHINAFOTOPRESS-MAXPPP-FORUM

— Dziś jesteśmy jednym z największych dostawców. Kontrolujemy około 25 proc. rynku. Marka Huawei nadal jest priorytetem, ale równolegle chcemy rozwijać nasz drugi brand — Honor — mówi Jefferson Zhang, dyrektor generalny Huawei Consumer Business Group Polska.

Honor to marka chińskiej firmy w segmencie non premium. Przypada na niego 1,4-1,9 mln klientów, dla których smartfon nie jest prestiżowym gadżetem czy atrybutem pozycji społecznej, tylko narzędziem pracy o korzystnym stosunku jakości do ceny. Pod względem wartości na ten segment przypada około 15-20 proc. całego polskiego rynku smartfonów. Oprócz Huaweia pod szyldem Honor walczą o niego m.in. Xiaomi, Asus, Lenovo, HTC, Nokia, ZTE i Wiko. Honor chce rozbudować ofertę w segmencie cenowym 0,5-1,5 tys. zł, w którym sprzedaje się najwięcej telefonów. W grudniu wprowadzi w Europie, m.in. w Polsce, nowy model 7X, a w pierwszej połowie przyszłego roku zadebiutują dwa kolejne telefony tej marki ze średniej i niskiej półki cenowej. Rywale nie zasypiają gruszek w popiele — do gry wróciła Nokia, a Xiaomi i Lenovo zdobyły w ciągu roku po 3-4 proc. polskiego rynku. Nie powinni jednak spoczywać na laurach, bo na wielu rynkach budżetowa marka Huaweia radzi sobie świetnie — np. w Finlandii, macierzystym kraju Nokii, jest nr. 1 na rynku smartfonów.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Telekomunikacja / Honor rzuca rękawicę Xiaomi i Lenovo