Hortico stworzy sieć

ANP
opublikowano: 19-02-2011, 00:00

Dzisiejszy debiutant zainwestuje w centra ogrodnicze. Nie wyklucza akwizycji.

Dzisiejszy debiutant zainwestuje w centra ogrodnicze. Nie wyklucza akwizycji.

Hortico, dystrybutor artykułów ogrodniczych, który dziś rozpoczyna giełdową karierę na NewConnect, ma ambitne plany.

— Chcemy stworzyć sieć galerii ogrodniczych. W ciągu dwóch lat otworzymy dwie mniejsze albo jedną dużą. Szukamy gruntów w Lublinie, Poznaniu, Warszawie i Krakowie — mówi Paweł Kolasa, prezes Hortico i właściciel ponad 46 proc. akcji.

Spółka właśnie kończy budowę pierwszej galerii we Wrocławiu. Otwarcie już w marcu. Koszt budowy obiektu o powierzchni 2 tys. mkw. wynosi 6,5 mln zł. Inwestycję Hortico finansuje z pieniędzy własnych, dotacji unijnych i kredytu.

Pieniądze uzyskane z oferty publicznej (4,3 mln zł) firma przeznaczy na zakup gruntów pod następne centra ogrodnicze. Emisję 1,8 mln akcji w ponad 90 proc. objęły Ipopema TFI i BZ WBK Inwestycje.

Prezes szacuje, że przychody z centrum mogą wynieść minimum 6 mln zł rocznie.

— Nie wykluczamy także budowy galerii z dotychczasowymi klientami, na zasadzie franczyzy. Możemy także rozwijać się przez akwizycje firm z branży — dodaje prezes.

W ciągu trzech, czterech lat spółka zamierza przenieść się na główny rynek GPW. Na razie jest jeszcze za mała — jej kapitalizacja, według ceny emisyjnej, wynosi około 27 mln zł.

Prognoza oferującego akcje Hortico Domu Maklerskiego NWAI mówiła o 49 mln zł przychodów i 1,4 mln zł zysku netto w 2010 r. Po 11 miesiącach było to: 42,7 mln zł i 1,5 mln zł. Wyniki podbija eksport, który sięga ponad 27 proc. w sprzedaży firmy (w 2009 r.).

— W tym roku oczekuję dwucyfrowej dynamiki sprzedaży na eksport — mówi prezes Hortico.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu