HR nie nadąża za IT

opublikowano: 05-03-2017, 22:00

Firmy starają się zmienić model organizacyjny, a niemal połowa projektuje nowe struktury, uwzględniając sieciowy charakter współczesnego biznesu.

Problemem jest natomiast efektywność zarządzania tzw. zasobami ludzkimi — tylko jedna trzecia (35 proc.) specjalistów HR ocenia wydajność swoich działów jako dobrą lub bardzo dobrą, i zaledwie co dziesiąty (11 proc.) respondent wie, jak stworzyć „organizację przyszłości”. Personalni z trudem nadążają za zmieniającymi się w zawrotnym tempie tendencjami, w tym rozwojem technologicznym — wynika z piątej edycji raportu Deloitte „Global Human Capital Trends 2017”.

— Postęp technologiczny powinien iść w parze ze zmianą zasad działania biznesu i działów HR. Nie można kurczowo trzymać się starych wzorców. Choć są rzeczy aktualne pomimo cyfryzacji i automatyzacji wielu stanowisk i zadań — w świecie transformacji typowo ludzkie aspekty pracy, jak empatia, komunikacja i rozwiązywanie problemów, są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej — uważa Michał Olbrychowski, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.

 

73 proc. Taki odsetek personalnych uznało cyfrowy HR za ważny i bardzo ważny, natomiast 71 proc. równie duże znaczenie przykłada do analityki kadrowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu