Technologia autonomicznej jazdy Huawei w niektórych aspektach już przewyższyła Teslę. Według informacji podanej przez prezesa firmy Erica Xu, systemy pozwalają samochodom na przejechanie ponad 1 tys. km bez ingerencji człowieka. Obecnie Tesla nie oferuje tej opcji na tak długim dystansie.

Chiński gigant telekomunikacyjny nawiązał już współpracę przy tworzeniu autonomicznych pojazdów z trzema firmami - BAIC, Chongqing Changan Automobile i Guangzhou Automobile. Będą one sprzedawane pod marką Huawei.
– W tym roku zainwestujemy ponad 1 mld USD w rozwój komponentów samochodowych. W Chinach każdego roku nabywców znajduje 30 mln nowych samochodów, a liczba ta stale rośnie. Nawet jeśli nie wejdziemy na rynek międzynarodowy, to sprzedając pojazdy jedynie w naszym kraju będziemy w stanie stworzyć bardzo duży biznes dla Huaweia - powiedział Xu.
Firma badawcza Canalys szacuje, że w tym roku sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach może wzrosnąć o ponad 50 proc. Według przewidywań, stanie się tak ponieważ konsumenci będą zwracać coraz większą uwagę na problem emisji gazów cieplarnianych, a ceny zeroemisyjnych samochodów będą spadać.