Czytasz dzięki

Hybrydy i auta luksusowe radzą sobie lepiej [PODCAST]

opublikowano: 13-08-2020, 10:00

To nie jest najlepsze półrocze dla branży motoryzacyjnej. Spadek sprzedaży nastąpił prawie we wszystkich segmentach samochodów osobowych. Są jednak takie, które radzą sobie lepiej. Ile nowych samochodów kupiliśmy w ostatnim półroczu i jakie? Jak w ogóle wygląda sytuacja branży motoryzacyjnej?

O tym rozmawiamy z Mirosławem Michną, partnerem, szefem zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. Posłuchajcie.

- Niewątpliwie polska branża motoryzacyjna wyraźnie ucierpiała w wyniku pandemii, zresztą nie wyróżnia się tutaj na tle sytuacji europejskiej, ani również tej światowej. W pierwszym półroczu zarejestrowano w Polsce około 180 tys. nowych samochodów osobowych, co stanowi aż o ponad 35 proc. mniej niż w roku poprzednim - mówi Mirosław Michna, partner, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.

- Inaczej zachowały się samochody osobowe o napędach alternatywnych. To jest efekt trendu, który jest w ostatnich latach bardzo mocno obecny, nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. I o ile mamy do czynienia z sytuacją spadków rejestracji, jeżeli chodzi o samochody osobowe o napędach tradycyjnych, to w odniesieniu do samochodów osobowych o napędach alternatywnych zarejestrowaliśmy - co dziwne, albo wręcz potwierdzające istniejący trend - wzrost liczby nowych rejestracji w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku - dodaje Michna.

Zapraszamy do słuchania kolejnych rozmów. Wszystkie dotychczasowe odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie pb.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych. 

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Polecane