Hypermedia: wkrótce inwestor

Mariusz Zielke
opublikowano: 12-07-2000, 00:00

Hypermedia: wkrótce inwestor

Hypermedia, firmę zajmującą się tworzeniem serwisów WWW (tzw. web design) oraz marketingiem internetowym, niedługo wesprze inwestor. Wśród kandydatów wymieniani są red-stars.com i Wood & Company.

Negocjacje na temat sprzedaży części udziałów firmy Hypermedia mogą zakończyć się już w tym miesiącu. Nieoficjalnie wiadomo, że do przejęcia jest około 40 proc. udziałów. Suma transakcji może wynieść 1,5 mln USD (6,5 mln zł).

— Prowadzimy rozmowy, jednak szczegóły ujawnimy dopiero po zakończeniu negocjacji — mówi Sławomir Stępniewski, współwłaściciel Hypermedia.

Wśród kandydatów na inwestorów wymieniane są firmy z sektora finansowego oraz fundusze wyspecjalizowane w inwestycjach w branżę internetową. Według nieoficjalnych informacji, najbliżej realizacji transakcji są: Wood & Company, amerykański bank inwestycyjny, oraz red-stars.com, austriacki fundusz, który jest połączeniem venture capital i inkubatora internetowego.

— Nie potwierdzam i nie zaprzeczam. Rozpatrujemy w tej chwili kilka projektów. Wszystkie znajdują się na etapie analiz — twierdzi Dariusz Augustyn, kierujący red-stars.com w Polsce.

Wiadomo jednak, że fundusz ma apetyt na firmę z sektora tzw. web designer. Z drugiej strony Hypermedia są firmą, która ma już pewną pozycję na rynku. Tymczasem red-stars.com chce inwestować w projekty na wczesnym etapie rozwoju (tzw. start up) kwoty od 250 tys. USD (1 mln zł) do 1,5 mln USD (prawie 6,5 mln zł).

— Twórcy serwisów WWW to z reguły niewielkie firmy, które ze względu na boom internetowy przeżywają gwałtowny wzrost. Stąd zainteresowanie venture capital oraz inkubatorów. Nowe fundusze muszą zaś szukać na początku spektakularnych sukcesów, czyli firm, które szybko nabiorą wartości — tłumaczy specjalista branży.

Hypermedia w ubiegłym roku osiągnęły przychody wysokości ponad 1 mln zł. W tym roku mają one wynieść 2,5 mln zł. Firma koncentruje swoją działalność na sektorach finansowym, ubezpieczeniowym oraz mediów i IT.

W spółki tworzące aplikacje zainwestowali już: Enterprise Investors, PBK Inwestycje oraz inwestorzy z branży IT (m.in Prokom, Softbank, Optimus, Elektrim, TPI).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane