Idea Bank przetrenuje przedsiębiorców

opublikowano: 07-08-2014, 00:00

Bank oferuje swoim klientom darmowe treningi, które mają im pomóc w rozwoju biznesu.

Osoby prowadzące indywidualną działalność gospodarczą stanowią gros klientów Idea Banku. Dlatego bank uruchomił dla nich program edukacyjny. W jego ramach zespół, specjalnie do tego celu zatrudniony przez bank, przeprowadzi indywidualny trening, dzięki któremu przedsiębiorca nauczy się zwiększać sprzedaż i kondycję finansową firmy.

Pierwszy etap treningu to wywiad, podczas którego przedsiębiorca przekazuje informacje o biznesie, m.in. skali działalności, źródle klientów, wielkości sprzedaży, przychodach, kosztach, potrzebach i planach. Na tej podstawie stworzony zostanie raport o stanie biznesu. Posłuży on jako podstawa do opracowania scenariuszy sesji szkoleniowych. Jedna z podstawowych będzie dotyczyć obszaru sprzedaży, gdzie trenerzy nauczą przedsiębiorcę odpowiedniego prezentowania swojej firmy. Celem kolejnej jest nauczenie firmy zarządzania swoją płynnością finansową.

Całość potrwa ok. 2,5 godziny, nie licząc wstępnego wywiadu, i odbędzie się telefonicznie. Bankowi udało się już przeprowadzić przez pierwszą sesję ok. 900 osób. Do końca września chce przeszkolić tysiąc klientów, którzy mają w banku kredyt. Docelowo w planach jest trenowanie około 1,5 tys. przedsiębiorców miesięcznie. Koszty szkoleń pokrywa bank.

— Dla nas wartością dodaną jest to, że dzięki szkoleniom firma będzie się rozwijać. Większość jednoosobowych działalności nie dożywa piątego roku życia — mówi Dariusz Makosz, członek zarządu Idea Banku.

Jego zdaniem, doświadczenia z przeprowadzonych szkoleń pokazują, że przedsiębiorcom często brakuje bardzo podstawowej wiedzy. Nie wiedzą na przykład, co to jest BIK, nie monitorują swoich płatności. Większość z nich wyraża zainteresowanie treningami. W planach jest ich rozwijanie na różne sposoby.

— Chcemy m.in. różnicować programy dla przedsiębiorców w zależności od branży, w której działają, i stażu funkcjonowania — mówi Dariusz Makosz. W ofercie pojawiają się nowe sesje, ponadto podczas treningów udało się wyłowić ok. 30 biznesów, które zostały przekazane do inkubatora przedsiębiorczości Idea Banku.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane