Ikea , szwedzki producent mebli oraz akcesoriów dekoracyjnych, coraz łaskawszym okiem patrzy na rynek hinduski. Skorzystają na tym tamtejsi przedsiębiorcy, od których kupuje materiały do produkcji.
— W ciągu maksymalnie czterech lat chcemy zwiększyć wydatki z 500 mln EUR do 1 mld EUR — zapowiada Mikael Ohlsson, prezes Ikea Group.
To nie wszystkie jego plany. Szef szwedzkiego giganta namawia indyjski resort handlu do poluzowania regulacji inwestorskich, aby możliwe było otwieranie wielkich salonów sprzedaży.
— Dzięki temu powstanie wiele miejsc pracy — przekonuje Mikael Ohlsson, który wierzy, że jego firma może odnieść w Indiach podobny sukces jak w Chinach czy Rosji.
Indyjskie prawo broni miejscowych producentów i zmusza zagranicznych inwestorów do pozyskania lokalnego partnera biznesowego. Tymczasem Mikael Ohlsson zapowiedział, że chce mieć pełną kontrolę nad interesami i nie interesuje go model joint venture.
1 mld EUR
Do takiej kwoty wzrosną w ciągu 3-4 lat roczne wydatki IKEA na zakupy materiałów w Indiach.