Immersion, spółka tworząca aplikacje bazujące na technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR/VR), pochwaliła się realizacją projektu na zlecenie Toyoty w Izraelu. Mowa o aplikacji pozwalającej na wirtualny przejazd SUV-em japońskiego producenta samochodów. Na razie aplikacja jest dostępna dla izraelskich klientów, ale są szanse na udostępnienie jej na innych rynkach. Wcześniej Immersion realizował także projekty na zlecenie m.in. Coca-Coli, McDonald’s czy HBO.
- Produkujemy nie tylko rozwiązania VR, specjalizujemy się również w wykorzystywaniu technologii gier komputerowych do tworzenia rozwiązań dla biznesu i edukacji. Nasza działalność dobrze wpisała się więc w zapotrzebowanie rynkowe, jakie zrodziło się w czasie pandemii i lockdownu. Rozwiązania, które dotychczas stanowiły dla naszych klientów np. atrakcję na targach technologicznych, w ubiegłym roku zaczęły być traktowane jako jedno z narzędzi ich pracy i komunikacji, choćby zdalne prezentacje nieruchomości w wirtualnej rzeczywistości - mówi Piotr Baczyński, prezes spółki Immersion.
Pandemia zwiększyła także zainteresowanie grami. Immersion, płynąc na rynkowej fali, pod koniec 2019 r. zdecydował się utworzyć spółkę zależną Immersion Games, która ma odpowiadać właśnie za produkcję gier wykorzystujących technologię VR, AR, a w przyszłości gier udostępnianych także na PC. Jeszcze w pierwszym półroczu 2021 r. planuje zadebiutować z nową spółką na NewConnect. Wcześniej Immersion Games przeprowadziła dwie emisje prywatne. Zebrało łącznie 4,5 mln zł na ukończenie gier, nad którymi już pracuje, i na nowe produkcje.
- Immersion produkował gry już wcześniej, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i na zlecenie klientów biznesowych. Ten segment miał jednak bardzo mały udział w całej naszej aktywności. Chcemy to zmienić, biorąc pod uwagę m.in. olbrzymi wzrost zainteresowania gamingiem oraz wirtualną rzeczywistością w 2020 r. Pierwszy produkcje Immersion Games pojawią się na rynku w przyszłym roku – zapowiada Piotr Baczyński.
Szef Immersion oczekuje jeszcze na wyniki finansowe z 2020 r., ale zakłada, że przychody będą najlepsze w historii spółki. Podkreśla przy tym, że firma w minionym roku sporo inwestowała we własne produkty.
Dostrzegając rozwój branży gier i coraz większą dostępność urządzeń do obsługi technologii VR spółka chce przesunąć nieco działalność w stronę projektów skalowalnych, skierowanych już nie tylko do klientów korporacyjnych, ale użytkowników indywidualnych.
Immersion sp. z o.o. zostanie przekształcony w spółkę akcyjną. Wydzielone mają zostać ponadto kolejne spółki zależne – będą rozwijane wokół konkretnych produktów, np. z obszaru nieruchomości czy edukacji. Immersion najprawdopodobniej będzie szukać zewnętrznego kapitału na dalszy rozwój.