Immersion wybiera się na NewConnect

opublikowano: 17-01-2021, 20:00

Polska firma wprowadzi Toyotę w wirtualną rzeczywistość. Wydzieliła też spółkę zależną Immersion Games, z którą idzie na giełdę.

Immersion, spółka tworząca aplikacje bazujące na technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR/VR), pochwaliła się realizacją projektu na zlecenie Toyoty w Izraelu. Mowa o aplikacji pozwalającej na wirtualny przejazd SUV-em japońskiego producenta samochodów. Na razie aplikacja jest dostępna dla izraelskich klientów, ale są szanse na udostępnienie jej na innych rynkach. Wcześniej Immersion realizował także projekty na zlecenie m.in. Coca-Coli, McDonald’s czy HBO.

- Produkujemy nie tylko rozwiązania VR, specjalizujemy się również w wykorzystywaniu technologii gier komputerowych do tworzenia rozwiązań dla biznesu i edukacji. Nasza działalność dobrze wpisała się więc w zapotrzebowanie rynkowe, jakie zrodziło się w czasie pandemii i lockdownu. Rozwiązania, które dotychczas stanowiły dla naszych klientów np. atrakcję na targach technologicznych, w ubiegłym roku zaczęły być traktowane jako jedno z narzędzi ich pracy i komunikacji, choćby zdalne prezentacje nieruchomości w wirtualnej rzeczywistości - mówi Piotr Baczyński, prezes spółki Immersion.

Pandemia zwiększyła także zainteresowanie grami. Immersion, płynąc na rynkowej fali, pod koniec 2019 r. zdecydował się utworzyć spółkę zależną Immersion Games, która ma odpowiadać właśnie za produkcję gier wykorzystujących technologię VR, AR, a w przyszłości gier udostępnianych także na PC. Jeszcze w pierwszym półroczu 2021 r. planuje zadebiutować z nową spółką na NewConnect. Wcześniej Immersion Games przeprowadziła dwie emisje prywatne. Zebrało łącznie 4,5 mln zł na ukończenie gier, nad którymi już pracuje, i na nowe produkcje.

- Immersion produkował gry już wcześniej, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i na zlecenie klientów biznesowych. Ten segment miał jednak bardzo mały udział w całej naszej aktywności. Chcemy to zmienić, biorąc pod uwagę m.in. olbrzymi wzrost zainteresowania gamingiem oraz wirtualną rzeczywistością w 2020 r. Pierwszy produkcje Immersion Games pojawią się na rynku w przyszłym roku – zapowiada Piotr Baczyński.

Szef Immersion oczekuje jeszcze na wyniki finansowe z 2020 r., ale zakłada, że przychody będą najlepsze w historii spółki. Podkreśla przy tym, że firma w minionym roku sporo inwestowała we własne produkty.

Dostrzegając rozwój branży gier i coraz większą dostępność urządzeń do obsługi technologii VR spółka chce przesunąć nieco działalność w stronę projektów skalowalnych, skierowanych już nie tylko do klientów korporacyjnych, ale użytkowników indywidualnych.

Immersion sp. z o.o. zostanie przekształcony w spółkę akcyjną. Wydzielone mają zostać ponadto kolejne spółki zależne – będą rozwijane wokół konkretnych produktów, np. z obszaru nieruchomości czy edukacji. Immersion najprawdopodobniej będzie szukać zewnętrznego kapitału na dalszy rozwój.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane