Indeksy nadal rosną

MD
opublikowano: 10-12-2009, 22:49

Na zamknięciu Dow Jones rósł o 0,7 proc. i  po raz pierwszy od 2 grudnia znalazł się powyżej 10.400 pkt. S&P500 kończył dzień 0,6 proc. zwyżką i powrotem powyżej 1100 pkt. Nasdaq rósł na zamknięciu o  0,33 proc.

Amerykańscy inwestorzy nadal mają dobre nastroje. Nie popsuła ich wiadomość o większej niż oczekiwano liczbie tzw. nowych bezrobotnych. Po pięciu tygodniach spadku zaczęła ona znów rosnąć. Z drugiej strony, mniej chwiejna ruchoma średnia czterotygodniowa liczby „nowych bezrobotnych” okazała się najniższa od września 2008 roku. Pozytywnym impulsem były dane o wymianie handlowej. Październikowy deficyt spadł do 32,9 mld USD. Oczekiwano jego wzrostu. Lepszy od prognoz wynik to zasługa szóstego z rzędu wzrostu amerykańskiego eksportu, w czym pomagał słabnący dolar. Amerykańska waluta ustabilizowała się w czwartek, co także pomogło rynkom akcji. Złoto zdrożało po trwającym przez cztery kolejne sesje spadku, ale tylko symbolicznie.
Z 10 głównych segmentów S&P500 najmocniej, o 1,4 proc. poszedł w górę wskaźnik spółek z kategorii consumer discretionary, gdzie w piątce najbardziej drożejących spółek znalazły się m.in. Starbucks, Amazon.com i Goodyear. O 1,2 proc. wzrosły indeksy segmentów, w skład których wchodzą spółki użyteczności publicznej i ochrony zdrowia. O 0,7-0,8 proc. wzrosły wskaźniki spółek z branży energii i usług telekomunikacyjnych. O niespełna 0,5 proc. rosły indeksy spółek IT i producentów dóbr codziennego użytku. Wskaźnik spółek przemysłowych zyskał 0,35 proc. Jako jedyne w strefie spadkowej znalazły się indeksy spółek materiałowych i finansowych, które traciły na zamknięciu 0,2-0,3 proc.
24 z 30 blue chipów wchodzących w skład średniej Dow Jones zakończyło dzień wzrostem. Najmocniej drożały akcje giganta aluminiowego, spółki Alcoa (3,2 proc.), koncernu medialnego Walt Disney (1,95 proc.) i największej w USA sieci sklepów z artykułami budowlano-montażowymi, Home Depot (1,6 proc.). Największy spadek w grupie blue chipów zanotował Bank of America, którego akcje taniały o 1,2 proc. 
348 spółek wchodzących w skład S&P500 kończyło sesję wzrostem. Spadł kurs 146. Spośród tych o kapitalizacji przekraczającej 10 mld USD najmocniej, o 5-6 proc. drożały UnitedHealth i Aetna, zajmujące się ubezpieczeniami zdrowotnymi. Największe zniżki kursów, sięgające 3-4 proc., spotkały koncern farmaceutyczny Eli Lily i medialnego potentata, Time Warner.

Poniżej mapa S&P500 (kliknij aby powiększyć):

Indeksy nadal rosnąIndeksy nadal rosną

MD

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane