Influencerzy mają mistrzynię

opublikowano: 26-07-2019, 15:30
aktualizacja: 26-07-2019, 16:00

Jeśli się zastanawialiście, z czego żyją gwiazdy znane głównie z tego, że są… znane, to znacie już odpowiedź.

Niedawno w polskiej sieci pojawiły się informacje influencerach, którzy próbują zdobywać darmowe posiłki w znanych restauracjach w zamian za posty i zdjęcia na swoich profilach. Takich rzeczy z pewnością nie musi robić Kylie Jenner. Celebrytka kasuje miliony za każdy sponsorowany post umieszczony na Instagramie, aplikacji społecznościowej należącej do giganta branży – Facebooka.  

Zobacz więcej

Kylie Jenner

Backgrid UK / FORUM

– Kylie Jenner wyciąga więcej pieniędzy z jednego posta na Instagramie niż wielu ludzi jest w stanie zarobić przez całe życie – informuje serwis MarketWatch.  

Mowa o najnowszym rankingu „Instagram Rich List” brytyjskiej firmy Hopper HQ, która sporządziła narzędzie do planowania postów i tworzenia harmonogramów na Instagramie. Autorzy skorzystali ze swoich wewnętrznych danych, przyjrzeli się stawkom agencji i sprawdzili dostępne publicznie informacje. Okazuje się, że 21-latka jest najlepiej zarabiającą gwiazdą na platformie. Sponsorowany post umieszczony na jej profilu może kosztować – według wyliczeń brytyjskiej firmy – prawie 1,27 mln USD, czyli niespełna 5 mln złotych. 

Jenner jest jedną z bohaterek popularnego reality show „Z kamerą u Kardashianów” emitowanego od 2007 r. przez amerykańską stację E! –  we wrześniu ruszy 17 sezon programu. Przyznać trzeba, że młodziutka Kylie odrywa kupony już nie tylko z samego show, lecz także rozkręciła własny biznes i perfekcyjnie opanowała metody handlowania wizerunkiem w mediach społecznościowych.  

Korzystając z różnych kanałów, stworzyła machinę marketingową, która ma wpływ nawet na notowania giełdowe. Na początku 2018 r. wartość spółki Snap, właściciela popularnej wśród nastolatków aplikacji Snapchat, spadła jednego dnia o 1,3 mld USD. Akcje zaczęły tanieć po tym, jak Jenner ogłosiła na Twitterze, że już nie używa Snapchata. Media społecznościowe zabiegają więc o takie postacie jak Jenner, które nie tylko dostarczają popularnych, choć często trywialnych treści, lecz także, tworząc wokół siebie szum i ruch, przyciągają reklamodawców. 

Wpływy celebrytki sięgają również twardego biznesu. W marcu magazyn „Forbes” poinformował, że Kylie Jenner jest najmłodszą miliarderką, która samodzielnie dorobiła się fortuny. Pismo szacuje, że jej majątek jest już wart 1 mld USD, głównie dzięki szybko rozwijającej się spółce kosmetycznej Kylie Cosmetics, której jest jedyną właścicielką. Nie wszyscy się zgadzają z dopiskiem self-made przy nazwisku Jenner, argumentując, że jej sukces jest tak naprawdę produktem rodzinnego przedsięwzięcia medialnego, ale metodologia jest sprawą drugorzędną, gdy zera na koncie się zgadzają.  

Lista „instagramowych bogaczy” to jednak nie tylko Jenner. Drugie miejsce zajmuje piosenkarka Ariana Grande, która inkasuje 996 tys. USD za sponsorowany post, a trzecie – piłkarz Cristiano Ronaldo, którego wpisy są wyceniane na 975 tys. USD.

Co ciekawe, Ronaldo i Grande mają więcej obserwujących niż Jenner. Hopper HQ nie podaje szczegółowej metodologii stojącej za szacunkami. Firma zaznacza jednak, że obliczenia uwzględniają nie tylko liczbę śledzących profil, lecz także m.in. demografię odbiorców i poziom zaangażowania. Wpisy piłkarza Juventusu śledzi prawie 173 mln użytkowników Instagrama, a Jenner niespełna 140 mln osób.  

Lista bogaczy z Instagrama 

1. Kylie Jenner 1,27 mln USD

2. Ariana Grande 996 tys. USD

3. Cristiano Ronaldo 975 tys. USD

4. Kim Kardashian 910 tys. USD

5. Selena Gomez 886 tys. USD

6. Dwayne Johnson 882 tys. USD

7. Beyonce Knowles 785 tys. USD

8. Taylor Swift 748 tys. USD

9. Neymar 722 tys. USD

10. Justin Bieber 722 tys. USD 

Źródło: Hopper HQ

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu