Innowacja w polisach dla smartfonów

TU Europa stworzyło aplikację, która w zamierzeniu ma być dla ubezpieczeń telefonów tym, czym blik dla płatności bezgotówkowych.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Europa wypuściło na rynek aplikację Screenity, która służy do sprzedaży ubezpieczeń wyświetlaczy telefonów komórkowych. Zaletą polisy jest szeroki zakres ochrony, który obejmuje wszystkie przypadkowe czynniki ryzyka oraz możliwość ubezpieczenia używanych urządzeń, również takich z wieloletnią historią. To pierwsze tego typu rozwiązanie na europejskim rynku.

Zobacz więcej

Marat Nevretdinov ARC

Zdaniem Hanny Kalicińskiej, szefowej zespołu, który powołał do życia Screenity, aplikacja zrewolucjonizuje ubezpieczenia telefonów, m.in. dlatego, że do tej pory tego typu polisę można było kupić wyłącznie dla nowych urządzeń. W ten sposób grupa Europa, która do tej pory ubezpieczyła ponad 500 tys. telefonów, otwiera nowy segment rynku. Aplikacja nie tylko sprzedaje ubezpieczenie, ale weryfikuje i ocenia stan urządzenia.

Jeśli nie stwierdzi żadnych uszkodzeń, to klient otrzyma ofertę — prostą polisę w cenie 9,99 zł miesięcznie lub 108 zł rocznie. Płatności obsługuje firma PayU. Kwota ubezpieczenia wynosi 600 zł. Zdaniem Jacka Wakulskiego, dyrektora departamentu programów affiniti w grupie Europa, ubezpieczenie zostało tak skonstruowane, by suma gwarantowana pozwoliła pokryć koszty naprawy. Ubezpieczyciel bierze również na siebie naprawę telefonu. Wyliczenia oparte są na wieloletniej obserwacji — towarzystwo ubezpiecza smartfony dzięki współpracy z operatorem Orange.

TU Europa działa na rynku ubezpieczeniowym na zasadzie partnerstwa, które wychodzi poza branżę finansową — gracz współpracuje między innymi z niemieckim dyskontem Lidl. Potencjał sprzedażowy jest spory — ubezpieczyciel ma podpisanych około 300 umów B2B2C. Twórca Screenity planuje sprzedawać kilkanaście tysięcy polis rocznie.

— Udostępnienie Screenity na platformach należących do Google’a i Apple’a to nie jest nasz jedyny pomysł dotarcia do klienta. Chcemy również zainteresować tym rozwiązaniem naszych partnerów — dodaje Jacek Wakulski.

Screenity to kolejne na rynku innowacyjne rozwiązanie do sprzedaży prostych ubezpieczeń przez kanał direct. W grudniu operator komórkowy Play zadebiutował ze swoim internetowym marketem, gdzie oferuje gamę polis, od pokrycia kosztów leczenia po ugryzieniu kleszcza po odszkodowanie z tytułu skradzionej torebki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Innowacja w polisach dla smartfonów