TU Europa stworzyło aplikację, która w zamierzeniu ma być dla ubezpieczeń telefonów tym, czym blik dla płatności bezgotówkowych.
Towarzystwo Ubezpieczeniowe Europa wypuściło na rynek aplikację
Screenity, która służy do sprzedaży ubezpieczeń wyświetlaczy telefonów
komórkowych. Zaletą polisy jest szeroki zakres ochrony, który obejmuje
wszystkie przypadkowe czynniki ryzyka oraz możliwość ubezpieczenia
używanych urządzeń, również takich z wieloletnią historią. To pierwsze
tego typu rozwiązanie na europejskim rynku.
Zdaniem Hanny Kalicińskiej, szefowej zespołu, który powołał do życia
Screenity, aplikacja zrewolucjonizuje ubezpieczenia telefonów, m.in.
dlatego, że do tej pory tego typu polisę można było kupić wyłącznie dla
nowych urządzeń. W ten sposób grupa Europa, która do tej pory
ubezpieczyła ponad 500 tys. telefonów, otwiera nowy segment rynku.
Aplikacja nie tylko sprzedaje ubezpieczenie, ale weryfikuje i ocenia
stan urządzenia.
Jeśli nie stwierdzi żadnych uszkodzeń, to klient otrzyma ofertę — prostą
polisę w cenie 9,99 zł miesięcznie lub 108 zł rocznie. Płatności
obsługuje firma PayU. Kwota ubezpieczenia wynosi 600 zł. Zdaniem Jacka
Wakulskiego, dyrektora departamentu programów affiniti w grupie Europa,
ubezpieczenie zostało tak skonstruowane, by suma gwarantowana pozwoliła
pokryć koszty naprawy. Ubezpieczyciel bierze również na siebie naprawę
telefonu. Wyliczenia oparte są na wieloletniej obserwacji —
towarzystwo ubezpiecza smartfony dzięki współpracy z operatorem Orange.
TU Europa działa na rynku ubezpieczeniowym na zasadzie partnerstwa,
które wychodzi poza branżę finansową — gracz współpracuje między innymi
z niemieckim dyskontem Lidl. Potencjał sprzedażowy jest spory —
ubezpieczyciel ma podpisanych około 300 umów B2B2C. Twórca Screenity
planuje sprzedawać kilkanaście tysięcy polis rocznie.
— Udostępnienie Screenity na platformach należących do Google’a i
Apple’a to nie jest nasz jedyny pomysł dotarcia do klienta. Chcemy
również zainteresować tym rozwiązaniem naszych partnerów — dodaje Jacek
Wakulski.
Screenity to kolejne na rynku innowacyjne rozwiązanie do sprzedaży
prostych ubezpieczeń przez kanał direct. W grudniu operator komórkowy
Play zadebiutował ze swoim internetowym marketem, gdzie oferuje gamę
polis, od pokrycia kosztów leczenia po ugryzieniu kleszcza po
odszkodowanie z tytułu skradzionej torebki.
© ℗