InPost przejmuje hiszpańskiego operatora Sending

WST, PAP
opublikowano: 2025-07-09 09:16

Grupa InPost ogłosiła przejęcie firmy Sending – hiszpańskiego dostawcy usług kurierskich i fulfillment. Transakcja ma na celu wzmocnienie obecności polskiego operatora logistycznego na rynkach Hiszpanii i Portugalii oraz przyspieszenie ekspansji w jednym z najszybciej rosnących regionów e-commerce w Europie.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Dzięki przejęciu Sending, Grupa InPost znacząco zwiększy swój udział na Półwyspie Iberyjskim, który należy do najdynamiczniej rozwijających się regionów e-commerce w Europie. Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu, podkreśla, że transakcja nie tylko rozszerza ofertę o dostawy "do drzwi", ale także przyspieszy instalację nowych automatów paczkowych.

Zintegrowany ekosystem dostaw

Sending zostanie zintegrowany z dotychczasową infrastrukturą InPostu – siecią automatów Paczkomat oraz punktów odbioru PUDO. Dzięki temu powstanie kompleksowy system logistyczny, który pozwoli zwiększyć wolumen przesyłek i zapewni większą elastyczność obsługi klienta.

Sending prowadzi działalność nie tylko na terenie Hiszpanii i Portugalii, ale także w Andorze, Gibraltarze, Ceucie, Melilli, na Wyspach Kanaryjskich i Azorach. Firma realizuje również codzienne połączenia transportowe z krajami takimi jak Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia i Wielka Brytania, co znacząco wzmocni działalność transgraniczną InPostu.

Intensyfikacja obecności na Półwyspie Iberyjskim

Na koniec drugiego kwartału 2025 roku Grupa InPost dysponowała na Półwyspie Iberyjskim 3 tysiącami maszyn Paczkomat oraz ponad 9 tysiącami punktów PUDO. Do końca roku planuje uruchomienie kolejnego tysiąca urządzeń w regionie.

Tymczasem w czerwcu Grupa InPost zawarła partnerstwo z brytyjskim sprzedawcą modowym online ASOS. W komunikacie wskazano, że umowa wprowadza pierwszą w Wielkiej Brytanii usługę dostawy do punktów OOH na następny dzień.