Inteliwise myśli długofalowo

opublikowano: 03-12-2020, 20:00

Spółka zdobyła umowę o wartości 3,5 mln zł. Zapowiada kolejne i nie wyklucza przejęć w branży.

Inteliwise oferuje rozwiązania IT oparte m.in. o sztuczną inteligencję (AI). Przez rok notowania firmy urosły o ponad 87 proc., a ostatnie poruszenie na walorach firmy było konsekwencją umowy wartej 3,5 mln zł, podpisaną z resortem rozwoju. Spółka wdroży m.in. obsługę infolinii i usługę asystenta głosowego – AI Voicebot II Generacji.

– To jest długofalowa umowa, która pokazuje nasz stosunek do budowania biznesu i rynku. Realizujemy tę usługę od kilku lat. Dostarczamy rozwiązanie, które już obsłużyło ponad 2 mln zapytań. Nasz strategiczny kierunek to jednak e-commerce, ubezpieczenia i fintechy – mówi Marcin Strzałkowski, prezes Inteliwise.

Jak wyjaśnia, wartość umowy jest wyższa o około 30 proc. w porównaniu do poprzednich kontraktów. Jego zdaniem spółka ma potencjał, by jej przychody rosły w tempie dwucyfrowym.

– W przeciwieństwie do rynku gier u nas cykl generowania przychodów jest zdecydowanie dłuższy w modelu B2B – zaznacza Marcin Strzałkowski.

W I półroczu 2020 r. Inteliwise wypracowało 3,5 mln zł przychodów (wzrost o 42 proc r/r) i 40 tys. zł zysku netto w porównaniu do 150 tys. zł straty w analogicznym okresie 2019 r. Marcin Strzałkowski celuje w powtarzalność przychodów.

– Chcemy, by w przyszłym roku 80 proc. naszych przychodów było powtarzalnych. Pochodzą one z abonamentów, które budują trwałe fundamenty firmy – dodaje Marcin Strzałkowski.

Spółka obsługuje ponad 200 klientów. Są to głównie duże firmy, przy czym model biznesowy Inteliwise zakłada, że potencjalny klient zostanie z usługą przez przynajmniej 36 miesięcy.

– W tym roku zawarliśmy kontrakty z Lorenz Bahlsen i Reckitt Benckiser. Istotne są dla nas firmy, które bardzo szybko rosną – Decathlon, Furgonetka, Canal+ – mówi Marcin Strzałkowski.

Przychody z takich umów zdaniem prezesa są zróżnicowane, jednak nie niższe niż 100 tys. zł rocznie.

Spółka nie wyklucza przejęć, jednak prezes przyznaje, że nie jest łatwo o odpowiednie cele.

– Myślimy o spółkach, które są podobne do nas jeśli chodzi o rozmiary. Trudno jednak znaleźć takie biznesy, które mogą wygenerować stabilne przychody – mówi Marcin Strzałkowski.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane