Inteliwise oferuje rozwiązania IT oparte m.in. o sztuczną inteligencję (AI). Przez rok notowania firmy urosły o ponad 87 proc., a ostatnie poruszenie na walorach firmy było konsekwencją umowy wartej 3,5 mln zł, podpisaną z resortem rozwoju. Spółka wdroży m.in. obsługę infolinii i usługę asystenta głosowego – AI Voicebot II Generacji.
– To jest długofalowa umowa, która pokazuje nasz stosunek do budowania biznesu i rynku. Realizujemy tę usługę od kilku lat. Dostarczamy rozwiązanie, które już obsłużyło ponad 2 mln zapytań. Nasz strategiczny kierunek to jednak e-commerce, ubezpieczenia i fintechy – mówi Marcin Strzałkowski, prezes Inteliwise.
Jak wyjaśnia, wartość umowy jest wyższa o około 30 proc. w porównaniu do poprzednich kontraktów. Jego zdaniem spółka ma potencjał, by jej przychody rosły w tempie dwucyfrowym.
– W przeciwieństwie do rynku gier u nas cykl generowania przychodów jest zdecydowanie dłuższy w modelu B2B – zaznacza Marcin Strzałkowski.
W I półroczu 2020 r. Inteliwise wypracowało 3,5 mln zł przychodów (wzrost o 42 proc r/r) i 40 tys. zł zysku netto w porównaniu do 150 tys. zł straty w analogicznym okresie 2019 r. Marcin Strzałkowski celuje w powtarzalność przychodów.
– Chcemy, by w przyszłym roku 80 proc. naszych przychodów było powtarzalnych. Pochodzą one z abonamentów, które budują trwałe fundamenty firmy – dodaje Marcin Strzałkowski.
Spółka obsługuje ponad 200 klientów. Są to głównie duże firmy, przy czym model biznesowy Inteliwise zakłada, że potencjalny klient zostanie z usługą przez przynajmniej 36 miesięcy.
– W tym roku zawarliśmy kontrakty z Lorenz Bahlsen i Reckitt Benckiser. Istotne są dla nas firmy, które bardzo szybko rosną – Decathlon, Furgonetka, Canal+ – mówi Marcin Strzałkowski.
Przychody z takich umów zdaniem prezesa są zróżnicowane, jednak nie niższe niż 100 tys. zł rocznie.
Spółka nie wyklucza przejęć, jednak prezes przyznaje, że nie jest łatwo o odpowiednie cele.
– Myślimy o spółkach, które są podobne do nas jeśli chodzi o rozmiary. Trudno jednak znaleźć takie biznesy, które mogą wygenerować stabilne przychody – mówi Marcin Strzałkowski.