InteliWISE walczy o 800 mln USD

Karol Jedliński
27-10-2009, 00:00

Producent internetowych awatarów drąży rynek USA. Jest

Producent internetowych awatarów drąży rynek USA. Jest

blisko wielkiego kontraktu.

O InteliWISE, spółce notowanej na NewConnect, w Polsce praktycznie nie słychać. Nie dlatego, że nic nie robi. Producent internetowych awatarów obsługujących klientów zdobywa kolejne kontrakty i staje się rozpoznawalny w branży. Tyle że w Stanach Zjednoczonych.

— Znam tę spółkę i uważnie ją obserwuję — przyznaje Greg Gianforte, właściciel RightNow, firmy o 150 mln USD rocznego przychodu, specjalizującej się w systemach zarządzających relacjami z klientami.

— Nasza spółka już osiągnęła próg rentowności. Jednak by się dalej dynamicznie rozwijać, potrzebuje kolejnych inwestycji — dodaje Marek Borzestowski, niegdyś założyciel Wirtualnej Polski, obecnie główny akcjonariusz InteliWISE i szef jej rady nadzorczej.

Apetyt na awatary

Dlatego też na serio rozważany jest scenariusz przeniesienia spółki na "dużą giełdę".

— Oczywiście musimy jeszcze do tego nieco podrosnąć — mówi Marek Borzestowski.

Biznesmen, który do tej pory włożył w spółkę kilkaset tysięcy dolarów, miał nieco wyższe oczekiwania co do jej tegorocznych przychodów.

— Dobrze jednak, że w erze szalejącego kryzysu w Stanach Zjednoczonych udało nam się zdobyć kilku klientów, co daje nam dobrą bazę — zaznacza Marek Borzestowski.

Przełomem była umowa z Kraft Foods na stworzenie awataru obsługującego wewnętrzną stronę firmową spożywczego potentata. To zaostrzyło apetyty w spółce. Teraz na celowniku jest Comcast, amerykański gigant telekomunikacyjny o przychodach powyżej 35 mld USD rocznie.

Globalnie jak Intel

Na razie InteliWISE robi w Comcaście wdrożenie pilotażowe, podobnie jak dwie inne firmy. Duże zlecenie dostanie najlepsza z zaproszonej trójki.

— Jedno połączenie z call center to dla Comcastu wydatek rzędu 5-35 USD. A ten gigant ma rocznie miliony telefonów z pytaniem w stylu: "jak się podłącza modem". I wydaje na nie dziesiątki milionów dolarów. Staramy się, by to właśnie z naszym wirtualnym doradcą ściął te koszty o kilkadziesiąt procent. Walczymy też o to, by po tym jak nasze rozwiązania w KraftFoods się sprawdzą, przenieść je na strony przeznaczone dla klientów koncernu — podkreśla Marcin Strzałkowski, prezes InteliWISE.

Większą część roku spędza w Dolinie Krzemowej. Tam spółka ma dział sprzedaży. W Polsce pracują programiści.

— Taki model daje nam możliwość konkurowania ceną. Jednak cel naszej firmy, objętej programem partnerskim Intela, to chłonny rynek amerykański. Segment, w którym działamy, wart jest około 800 mln USD rocznie — twierdzi prezes InteliWISE.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / InteliWISE walczy o 800 mln USD