INTERMODA: ROZWÓD HANDLU Z PRODUKCJĄ

Artur Burak
opublikowano: 1998-11-20 00:00

INTERMODA: ROZWÓD HANDLU Z PRODUKCJĄ

Wrocławski producent garniturów chce wymusić wewnętrzną konkurencję...

Na początku przyszłego roku Intermoda, wrocławski producent odzieży męskiej, rozpocznie proces rozdzielania działalności handlowej spółki, zarządzania nieruchomościami i produkcji oraz usług szwalniczych.

Intermoda podzieli się na trzy części. Chodzi o to, żeby jej struktura była bardziej przejrzysta i ułatwiła wyodrębnienie centrów kosztów i zysków. Dobrze rozwinięte firmy odzieżowe na Zachodzie nie zajmują się wytwarzaniem ubrań, a jedynie zlecają ich produkcję. Podobną strukturę chce mieć Intermoda.

Na własny rachunek

W tej chwili nie jest jeszcze przesądzone, czy każda z czterech fabryk wrocławskiej firmy przekształci się w oddzielną spółkę. Każda jednak będzie samodzielnie rozliczała się z działalności. Podstawowym kryterium oceny zakładów Intermody będą osiągane przez nie zyski. Każdy z nich będzie musiał samodzielnie zabiegać o zlecenia produkcji, zarówno od obcych firm odzieżowych, jak i od samej Intermody. Firma macierzysta będzie płaciła swoim fabrykom za konkretne wykonane usługi.

— Zlecenia produkcji garniturów Intermody będą składane szwalniom, które przy zachowaniu odpowiedniej jakości będą robiły to najtaniej. Nasze zakłady będą więc musiały konkurować o zlecenia na szycie między sobą, a także z innymi szwalniami — mówi Waldemar Kwiecień, prezes Intermody.

Szycie ponad wszystko

Zarząd spółki nie przewiduje jednak, by w ciągu najbliższych lat Intermoda całkowicie wycofała się z szycia.

— W tej chwili na eksporcie przerobowym można całkiem nieźle zarabiać. Utrzymanie dodatniej rentowności przerobu wymaga ciągłych inwestycji modernizacyjnych oraz podnoszenia efektywności, ale przez najbliższych kilka lat będzie to działalność dochodowa — uważa Waldemar Kwiecień.

W gestii wydzielonego ze struktury Intermody operatora handlowego pozostanie zarządzanie marką Intermoda, promowanie jej produktów oraz budowa sieci sprzedaży. Operator handlowy Intermody będzie także rozbudowywać sieć sprzedaży firmy — obecnie spółka dysponuje 45 sklepami na terenie całego kraju, pracującymi głównie na podstawie umów franchisingowych, które chce zawierać z kupcami. Łącznie w przyszłym roku na inwestycje w handel Intermoda wyda 3-4 mln zł.