Internet Group rośnie

KL
opublikowano: 04-12-2007, 00:00

Internet Group sfinalizowała przejęcie czterech spółek z branży call center. Nie zamierza na tym poprzestać.

Internet Group sfinalizowała przejęcie czterech spółek z branży call center. Nie zamierza na tym poprzestać.

Deklaracje przybrały realny kształt. Internet Group ostatecznie sfinalizowała dawno zapowiadane przejęcie czterech spółek z branży call center. W jej portfelu znalazły się Call Center Poland, Contact Point, Webtel oraz Communication One Consulting. Według tegorocznej prognozy, przychody zakupionych spó- łek wyniosą 60,1 mln zł, EBITDA 11,8 mln zł, a zysk netto 0 7 mln zł.

Za Contact Point wraz z Communication One przejmujący zapłacił 10,7 mln zł. Call Center Poland z zależnym Webtelem kosztował giełdową firmę dużo więcej, bo prawie 130 mln zł. Część transakcji sfinansował BRE Bank. Internet Group zamierza spłacić bank po przeprowadzeniu emisji, z której chce uzyskać 100 mln zł.

Rafał Dywan, nowy prezes Call Center Poland, jest przekonany, że rynek outsourcingu w Polsce będzie się dynamicznie rozwijać. Wzrosną też ceny takich usług — na razie w Polsce są one dużo tańsze niż w innych krajach Europy.

Aby mieć kompletną ofertę, grupa myśli jeszcze o połączeniu lub akwizycji spółek zajmujących się obsługą korespondencji i usługami kurierskimi. Call Center Poland myśli też o uruchamianiu oddziałów w mniejszych miastach, co ma zapewnić niższe koszty i niższą rotację pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu