Internet szyty na miarę biznesu

Dostawcy internetu wiedzą, że klient biznesowy różni się od użytkownika indywidualnego. Adresują więc do niego inne oferty.

Internet szyty na miarę biznesu

Wojciech Chmielarz
opublikowano: 17-05-2006, 00:00

Dostawcy internetu wiedzą, że klient biznesowy różni się od użytkownika indywidualnego. Adresują więc do niego inne oferty.

Do domowego użytku wystarczy nam łącze oparte na technologii ADSL, o średniej prędkości przepływu danych. Takie, które po prostu podłączamy do komputera i możemy surfować po sieci. Co jednak z przedsiębiorcami?

— Klient biznesowy ma wyższe wymagania: chce zapewnić połączenie z internetem nie dla jednego komputera, ale dla całej sieci komputerowej, potrzebuje wyższych parametrów transmisji oraz sposobności uruchamiania aplikacji, umożliwiających interakcję z klientami i kontrahentami firmy typu sklep internetowy, składanie zamówień itp. — odpowiada Leszek Sankowski, szef produktu w Netii.

Przy wyborze operatora ważny jest też pakiet usług dodatkowych.

— To m.in. rejestracja i utrzymanie domen internetowych, konta poczty elektronicznej, kolokacja czy też coraz bardziej niezbędne usługi bezpieczeństwa sieciowego. Operatorzy potrafią przedstawić kompletną, atrakcyjną cenowo ofertę i gwarantują, że w przyszłości będą w stanie zaspokoić rosnące potrzeby klienta — zapewnia Michał Małyszko, kierownik zespołu menedżerów produktu NASK.

ADSL i SDSL

ADSL to technologia asymetrycznego przepływu danych. Oznacza, że szybciej ściągamy informacje na nasz komputer, niż je wysyłamy. To dobre rozwiązanie dla indywidualnych użytkowników, którzy najczęściej przeglądają strony WWW oraz sprawdzają pocztę. Z ADSL korzystają też niekiedy małe i średnie przedsiębiorstwa.

— Uzupełnieniem usług szerokopasmowego dostępu do internetu dla małych i średnich firm jest BiznesNet24. Jest to usługa oparta na technologii ADSL i przeznaczona zarówno dla użytkowników linii analogowych, jak i linii ISDN — tłumaczy Leszek Sankowski.

Obecnie większość ofert dla biznesu korzysta z SDSL, czyli technologii symetrycznego przesyłania danych. Prędkość ściągania i wysyłania informacji jest tu taka sama.

Bezpieczeństwo

— Dostępność zasobów teleinformatycznych i bezpieczeństwo są często krytycznymi czynnikami poprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Usługi Centrum Danych GTS Energis pozwalają uchronić się przed zagrożeniami — takimi jak awarie transmisji danych lub dostępu do internetu, dostarczanych przez zewnętrznych dostawców, usterki systemów zasilających lub chłodzących, pożary czy nawet ingerencja osób niepowołanych — opowiada o rozwiązaniach z dziedziny bezpieczeństwa Marcin Kotlarski, dyrektor działu zarządzania produktami GTS Energis.

Providerzy zapewniają przedsiębiorcom spokojny sen, udzielając im odpowiednich gwarancji.

— Gwarantujemy w umowie SLA wysoki poziom niezawodności i dostępności parametrów technicznych usługi oraz odpowiedzialność, sięgającą 100 proc. wartości kontraktu, w przypadku niedotrzymania jego warunków — zapewnia Marcin Kotlarski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane