Internet wyprzedzi telewizję

Rynek mediów i rozrywki w Polsce w latach 2017-21 średnio będzie rósł o 3,34 proc. rocznie — wynika z raportu PwC.

Z raportu „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021” wynika, że za cztery lata przychody całego sektora mogą sięgnąć 11,47 mld USD (10 mld USD w 2017 r.). Obecny rok może być przełomowy na rynku reklamy. To za sprawą wartości reklamy internetowej, która po raz pierwszy ma szansę przewyższyć wartość reklamy telewizyjnej. Według analityków PwC wielki moment ma przypaść na przełom tego i przyszłego roku. Nie wyklucza to ciągłego powiększania się rynku telewizyjnego. Jednak to internet ma osiągnąć trwale rosnącą dominację na rynku reklamy.

— W ciągu najbliższych pięciu lat wydatki na reklamę internetową będą nadal rosły w najszybszym tempie, ponad dwukrotnie przekraczając tempo wzrostu całego rynku reklamowego. Będzie to oczywiście skorelowane z rosnącą rolą internetu, za którego pośrednictwem konsumujemy coraz więcej treści medialnych i rozrywkowych — mówi Paweł Wesołowski, partner w PwC, lider zespołu ds. telekomunikacji, mediów i technologii w Polsce.

Zmiany na rynku są odzwierciedleniem pokoleniowych zachodzących w społeczeństwie. Około 15 lat temu dominowali na nim „tradycyjni” odbiorcy reklam, od kilku-kilkunastu lat to osoby, które kiedyś czytały papierowe gazety, ale przeniosły się do sieci i korzystają z platform wideo. Dziś sektor mediów skupia się szczególnie na odbiorcach, którzy od samego początku są przyzwyczajeni do korzystania z cyfrowych technologii. Siłą, która będzie napędzała rynek, są więc przede wszystkim urządzenia mobilne i media społecznościowe. Przyszłość reklam telewizyjnych maluje się natomiast w mniej korzystnych barwach.

— Prognozy wzrostu rynku reklamy telewizyjnej wydają się być mniej optymistyczne, przede wszystkim ze względu na szybsze przenoszenie konsumpcji treści wideo do internetu oraz ryzyko związane z potencjalnymi regulacjami samego rynku mediów, a także możliwymi ograniczeniami reklamy ważnych dla tego segmentu grup produktów — podsumowuje Paweł Wesołowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Internet wyprzedzi telewizję