Google, którego spółką matką jest Alphabet wydał ponad 21 mln USD, aby wpłynąć na decydentów z Waszyngtonu, wynika z informacji ujawnionych przez władze federalne. Tylko w ostatnim kwartale minionego roku, gigant rynku internetowego wydatkował na ten cel 4,9 mln USD. Rok wcześniej koncern z kalifornijskiego Mountain View przeznaczył na lobbing ponad 18 mln USD.

Z kolei Facebook na podobne działania wydal w 2018 r. prawie 13 mln USD, z tego w ostatnich trzech miesiącach minionego roku było to 2,83 mln USD. Tym samym właściciel najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego przebił o około 1,5 mln poprzedni rekord z 2017 r.
Swoje dotychczasowe działania na polu lobbingu przebił też gigant handlu internetowego, koncern Amazon. Należąca do najbogatszego człowieka na świecie Jeffa Bezosa spółka wydała w ubiegłym roku na lobbing 14,2 mln USD wobec 12,8 mln w roku 2017. W IV kwartale minionego roku poszło na ten cel 3,7 mln USD.
