Utrzymać dynamikę wzrostu sprzedaży i wyjść na rynki francuski, niemiecki, a w dalszej kolejności również hiszpański — tak rysuje się biznesowa strategia Your Kaya na najbliższe miesiące. Na jej realizację spółka właśnie pozyskała pieniądze. Łącznie 5 mln zł w jej rozwój zdecydowały się włożyć fundusz bValue, DFR Inwestycyjny, czyli podlegający pod Dolnośląski Fundusz Rozwoju podmiot finansujący małe i średnie przedsiębiorstwa, oraz Rafał Brzoska, prezes InPostu. Start-up już wcześniej był wspierany przez aniołów biznesu.

Your Kaya, prowadzona przez Kaję Rybicką i Marka Guta, jest producentem naturalnych produktów do higieny intymnej dla kobiet — podpasek, tamponów itd. Prezes spółki Marek Gut informuje, że firma korzysta wyłącznie z organicznej bawełny, unika natomiastbielenia chlorem, syntetycznych dodatków, barwników itp. Przedsiębiorcy uznali, że najlepszym dla ich produktów modelem sprzedażowym będzie comiesięczna dystrybucja subskrypcyjna. W lutym 2020 r. do standardowej formuły dodali jednak personalizację zamówienia (klientki decydują o liczbie zamówionego produktu i dacie dostawy).
— Od tego czasu ponadsiedmiokrotnie wzrosło tempo pozyskiwania nowych subskrybentów — zapewnia Kaja Rybicka.
Formuła subskrypcyjna wprowadzona do sprzedaży produktów pierwszej potrzeby okazała się wyróżnikiem i przyciągnęła uwagę inwestorów.
— Model obecnie zyskuje na popularności dzięki przeniesieniu przez konsumentów zakupów pierwszej potrzeby do internetu. Ten trend wzmocnił się dodatkowo w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Prawdopodobnie nowe nawyki konsumenckie staną się trwałe — przewiduje Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Prezes In-Postu jest inwestorem w bValue, ale w rundzie Your Kaya zdecydował się również na wyłożenie dodatkowego kapitału jako inwestor indywidualny.