Invest Honk Kong, rządowa agencja promująca inwestycje z chińskiej wyspy, rozpoczęła prace w Europie Środkowej i Wschodniej. Pierwszym krajem, który odwiedzili jej przedstawiciele, była Polska.
— Jesteście nie tylko rynkiem zbytu dla naszych produktów, ale również interesującym dostawcą — mówi Mike Rowse, dyrektor generalny Invest Honk Kong.
Obroty handlowe między Hongkongiem a Polską wyniosły na koniec 2003 r. 262 mln USD (943,2 mln zł). Przeważnie był to import odzieży i części do komputerów. Jednak tendencję można odwrócić.
— Macie pole do popisu na rynku wysokogatunkowej odzieży o ekstrawaganckim designie — zachęca Mike Rowse.
Atrakcyjne mogą być też polskie usługi. Invest Honk Kong szczególnie zależy na przyciągnięciu polskich przedstawicielstw banków, mediów oraz linii lotniczych, które mogłyby ułatwić podróże biznesowe.