Inwestorzy ignorują analityków

MD,FT.COM
opublikowano: 29-12-2009, 00:00

Zmiany prognoz zysków

Zmiany prognoz zysków

spółek mają znikomy wpływ

na kursy akcji — wynika

z badań opisanych przez

"The Financial Times".

Robert Hansen i Vadim Balashov z Uniwersytetu Tulane University oraz Oya Altinkilic z Uniwersytetu w Pittsburghu sprawdzili, jaki wpływ na notowania spó-łek miało 196 tys. zmian prognoz kwartalnych i długoterminowych ich wyników, dokonanych przez analityków w latach 1997-2007. Okazało się, że w okresie 40 minut przed i po ich publikacji był on prawie żaden. Uznali to za dowód, że inwestorzy nie przywiązują wielkiej wagi do prognoz analityków.

— Analitycy to być może bardzo bystrzy ludzie. Ale fakty wskazują, że rynek nie poświęca ich prognozom wiele uwagi i trudno uznać podążanie za ich wskazówkami za właściwą drogę do jego pokonania — powiedział Robert Hansen.

"The Financial Times" zwraca uwagę, że wcześniejsze badania, uwzględniające zmiany kursów w dłuższym okresie, wskazywały iż przynajmniej część analityków była w stanie wpły-nąć na notowania spó- łek. Uznawano to za potwierdzenie opinii, że dobrzy analitycy mogą ułatwić pokonanie rynku.

Hansen, Balashov i Altinkilic uznali, że analizowanie zmian cen pod wpływem zmian prognoz wyników w okresie dłuższym niż przyjęte przez nich 40 minut po publikacji jest my- lące. Im dłuższy bowiem okres, tym większy wpływ innych czynników na zmianę notowań spółek.

 — Nasza opinia jest taka, że prognozy wyników nie dostarczają rynkowi nowych informacji dotyczących akcji — powiedział Hansen. — To może być ważna informacja, ale... widać jest już uwzględniona w jej cenie — dodał.

Dziennikarz "The Financial Times" pisze, że szefo-wie działów analitycznych banków odmówili mu komentarza do wspomnianych badań. Jeden z nich po- wiedział jedynie, że celem raportów analitycznych nie jest wpływ na kursy ak- cji w krótkim terminie. Ich "wartość dodana" jest realizowana w inny sposób.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD,FT.COM

Polecane