Inwestować i promować

KRZYSZTOF PRZYBYŁ
opublikowano: 23-09-2013, 00:00

W dziedzinie wydatków na badania i rozwój polskie firmy wciąż wypadają wyraźnie słabiej od europejskiej konkurencji.

Jedną z przyczyn jest brak wiedzy przedsiębiorców, jak korzystać z inwestycyjnych ulg i odliczeń. Podobnie ułomna okazuje się polityka pracownicza. Przepisy nie zachęcają do inwestowania w działania ambitne, wymagające sporych wydatków. Często jednak jest to tylko wymówka. Przecież stawiająca na dokształcanie i stwarzanie szans polityka pracownicza nie może być traktowana jedynie jako sposób obniżania podatków.

Najtrudniejsze jest dotarcie do świadomości pracodawców. Dlatego tak ważne są inicjatywy promujące firmy, które mogą być ze swoich projektów dumne — na przykład zbierające laury w konkursie Pracodawca Godny Zaufania, organizowanym od pięciu lat przez fundację Teraz Polska i Krajową Izbę Gospodarczą. Wielki sens ma honorowanie pracodawców, stanowiących wzory dobrych praktyk i chętnie dzielących się pomysłami i doświadczeniami.

KRZYSZTOF PRZYBYŁ

prezes fundacji Teraz Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KRZYSZTOF PRZYBYŁ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu