IT wspiera detalistów

MK
08-02-2012, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Średniej wielkości detaliści oczekują poprawy wyników finansowych dzięki dużym inwestycjom w rozwiązania IT – wynika z ankiety firmy Forrester. 14 proc. indagowanych przedsiębiorstw z branży handlowej twierdzi, że przeznacza 10 proc. lub więcej dochodów na budżet kapitałowy i operacyjny rozwiązań informatycznych. Poprzednia edycja badania pokazała, że sklepy spożywcze zwykle inwestują w IT około 1 proc. przychodów, a duże sieci detaliczne od 5 do 7 proc. Detaliści – średniacy uważają inwestycje w e-biznes, zarządzanie personelem i technologie zarządzania cenami i promocjami za najbardziej istotne. Spodziewają się, że nowoczesne systemy zapewnią im przetrwanie wobec międzynarodowej konkurencji i atrakcyjnej oferty internetowych detalistów. W najbliższym czasie zamierzają się skupić na ulepszaniu technologii handlu elektronicznego, wyceny i promocji oraz stosowaniu lepszych danych przy podejmowaniu decyzji, aby opracować atrakcyjny i dochodowy asortyment.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / IT wspiera detalistów