- Chcemy, aby do końca roku 2025 wszystkie nasze zakłady produkcyjne osiągnęły neutralność emisyjną. I chcemy to zrobić z jednej strony przez jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie energii, ale także przez stuprocentowe przejście i użycie w tych zakładach energii odnawialnej. Chcemy też, aby do 2030 roku wszystkie tworzywa sztuczne, które będą wykorzystywane w opakowaniach naszych produktów, były wytworzone albo ze źródeł biopochodnych, albo z materiałów, które pochodzą z recyclingu - mówi Beata Iwanienko.
Co o podejściu marek do tematu ekologii myślą konsumenci i czy ma to znaczenie przy wyborze produktów?
- W badaniach przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia we wrześniu ubiegłego roku, czyli jeszcze przed pandemią COVID-19, połowa konsumentów w Polsce deklaruje, że przy wyborze produktów, zarówno kosmetycznych, jak i spożywczych, zwraca uwagę na to, czy producent danego produktu jest przyjazny środowisku, podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska. Natomiast jeżeli już przychodzi do samych wyborów, to jednak tą główną determinantą jest cena - mówi Iwanienko.
Posłuchajcie całej rozmowy.
Wszystkie odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie PB.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.