Jak dożyć 100 lat?

KNS, yahoo.com
opublikowano: 06-10-2009, 10:24

Na różne okazje ludzie życzą sobie 100 lat. Mało kto z nas zadaje sobie jednak tyle trudu, aby naprawdę zbadać, jak można taki wiek osiągnąć...

Warto jednak zauważyć, że nie tylko o długowieczność tu chodzi. Co nam przecież po samym wieku, jeżeli jakość ostatnich 20-30 lat będzie mizerna? Przyjrzyjmy się zatem wskazówkom opublikowanym przez Dr. Maoshina Ni na łamach serwisu Yahoo, nt. tego, jak dożyć „setki”.

Zdaniem Maoshina, zostaliśmy stworzeni by żyć dłużej niż 100 lat. To dobra wiadomość. Dlatego warto przyjrzeć się uczciwie swoim nawykom i stylowi życia. Z reguły nawyki ograniczają mocno prawdziwy potencjał zdrowia. Nie należy jednak pozwalać, aby zniechęciły one do dalszych poczynań. Jedyne, co się liczy, to fakt, co z tym zamierzasz zrobić.
Jak sprawić, aby dobre zachowanie stało się nawykiem? Na utrwalenie nowych połączeń neuronowych w mózgu wystarczy powtarzać dane zachowanie od 14 do 21 dni. Po tym okresie automatycznie zaczynamy mieć nowy nawyk.

1. Pij więcej wody

Codziennie pij osiem szklanek przefiltrowanej wody. Najlepszym sposobem na odfiltrowanie wody jest użycie metody węglowej, która usuwa zanieczyszczenia, ale i pozostawia cenne minerały. Unikać należy wody zmiękczonej, ponieważ proces ten usuwa istotne dla nas pierwiastki.

2. Jedz jak stulatkowie

Społeczność wiejska z Rugao (cztery godziny drogi na północ od Shanghaju) ma jeden z największych wskaźników stulatków do całej populacji. Ludzie z wioski jedzą głównie ryby, warzywa, grzyby, glony, kukurydzę i kaszę gryczaną. W ich jadłospisie nie ma praktycznie mięsa.

3. Regularnie odpoczywaj

Śpij 7-8 godzin dziennie.

4. Wybieraj schody!

Idź na spacer, popływać lub zapisz się na siłownię. Znajdź sport, który najbardziej ci odpowiada i uzależnij się od niego. Ćwicz przynajmniej 4 razy w tygodniu po minimum 30 min. Regularny trening wzmocni twój system odpornościowy, poprawi humor, zwiększy siłę, usprawni stawy i... tak naprawdę ta lista nie ma końca.

5. Znajdź sposób na radzenie sobie ze stresem

Stres jest głównym powodem większości chorób, które skracają nasze życie. Doktor Maoshina zaleca medytację. Według niego, jest ona najlepszą metodą, która pozytywnie wpływa na cały organizm. Praktykuj ją najlepiej codziennie. Zacznij od 5 min dziennie i staraj się wydłużyć ten czas do 15-20 min. Doktor mocno poleca zajęcia Tai Chi. Jest to najlepsza metoda, która łączy ćwiczenia i relaksuje.

6. Oczyść swoje otoczenie

Na początek wystarczy jak unikniesz wielu niebezpiecznych chemikaliów kupując organiczne jedzenie i naturalne kosmetyki. Maoshin zaleca też używanie szkła zamiast kartonowych opakowań na soki i płyny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KNS, yahoo.com

Polecane