Jak firmy dbają o płatności

opublikowano: 27-06-2018, 22:00

Problem z otrzymywaniem zapłaty za sprzedane wyroby czy wykonane usługi na czas dotyczy ponad 63 proc. firm z sektora MŚP — wynika z badania Bibby MSP Index.

Problem z otrzymywaniem zapłaty za sprzedane wyroby czy wykonane usługi na czas dotyczy ponad 63 proc. firm z sektora MŚP — wynika z badania Bibby MSP Index. Przy tym prawie 77 proc. z nich podejmuje działania mające na celu przeciwdziałanie opóźnieniom w płatnościach i pojawianiu się zatorów. Najbardziej popularnym sposobem jest sprawnie działający dział księgowy monitorujący zaległości. Ponad połowa przedsiębiorców natomiast stawia na weryfikację klienta w biurze informacji gospodarczej. Znacznie mniej,bo tylko 13 proc. respondentów wskazało dedykowany dział kontrolingu jako rozwiązanie na pojawiające się opóźnienia, a 9 proc. zadeklarowało, że korzysta z usług faktoringowych, co chroni ich przed zatorami.

Jako konsekwencje nieopłaconych faktur właściciele MŚP wskazują przede wszystkim pogorszenie relacji biznesowych oraz utratę dobrego wizerunku firmy na rynku. Dla 17 proc. respondentów negatywnym skutkiem jest utrata wieloletniego partnera biznesowego.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Jak firmy dbają o płatności