W 2017 r. 41 proc. Polaków, którzy wzięli pożyczkę do 10 tys. zł, przeznaczyli ją na remont mieszkania (to blisko 10 pkt. proc. więcej niż w 2016 r.) — wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie firmy pożyczkowej Wonga. 24 proc. respondentów odpowiedziało, że po dodatkowe pieniądze sięga w sytuacji niespodziewanych wydatków, takich jak naprawa lub wymiana niezbędnego sprzętu domowego. Porównując dane rok do roku, można zauważyć, że zmniejszyła się liczba pożyczających pieniądze na zakup środka transportu — taki cel wskazało 21 proc. badanych, czyli o 5 pkt. proc. mniej niż w 2016 r. Nadal chętnie pożyczamy na zorganizowanie świąt — 19 proc. czy na przyjemności, takie jak np. wakacyjny wyjazd — 18 proc. Rzadziej wnioskujemy o pożyczkę na zakup gadżetów elektronicznych — 18 proc. w 2017 r. w porównaniu z 23 proc. w 2016 r. 16 proc. respondentów wskazało, że zadłuża się na bieżące wydatki, takie jak rachunki za prąd czy gaz, 14 proc. na spłatę wcześniejszych zobowiązań.

Co dziesiąty zaciągnął pożyczkę, aby udźwignąć sezonowe koszty, takie jak zakup wyprawki szkolnej czy ubrań. Z doświadczenia firmy pożyczkowej Wonga wynika, że konsumenci chętniej wybierają pożyczki ratalne — 44 proc. niż tzw. chwilówki (pożyczka na 30 dni). Średni czas pożyczki ratalnej w 2017 r. wyniósł 267 dni, a jej średnia wysokość — 2057 zł. To kierunek, w którym chce rozwijać się jedna z trzech kluczowych firm na polskim rynku pożyczek pozabankowych, specjalizujących się w pożyczaniu przez internet.
— Systematycznie zwiększamy wielkość oferowanych pożyczek, a także czas ich trwania. Obecnie testujemy pożyczkę dla powracających klientów w wysokości 20 tys. zł na 60 miesięcy mówi — Marcin Borowiecki, prezes Wonga w Polsce. © Ⓟ
34 lata Tyle wynosi średni wiek klienta firmy pożyczkowej Wonga.