Jak wydawać aprobaty

Albert Stawiszyński
23-12-2004, 00:00

Jutro wejdzie w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 8 listopada w sprawie aprobat technicznych oraz jednostek organizacyjnych upoważnionych do ich wydawania (DzU nr 249, poz. 2497). Określa ono tryb udzielania, uchylania i zmiany tego charakterystycznego dla wyrobów budowlanych dokumentu, jego zakres i formę oraz sposób ustalania odpłatności.

Aprobaty technicznej udziela się m.in. dla wyrobu, dla którego nie ustanowiono Polskiej Normy. Producent składa wniosek o jej udzielenie do jednostki upoważnionej do jej wydawania. Do wydawania aprobat technicznych upoważnionych zostało kilkanaście podmiotów. Ich pełna lista zawarta jest w rozdziale 3 rozporządzenia.

Dla każdego z tych podmiotów przepisy wskazują zakres, w jakim może on wydawać, uchylać lub zmieniać aprobatę techniczną. Przykładowo Instytut Ochrony Środowiska w Warszawie upoważniony został do dokonywania takich czynności tylko w odniesieniu do wyrobów budowlanych stosowanych wyłącznie do oczyszczania ścieków i przerobu osadów.

Do wniosku należy dołączyć m.in. opis wyrobu, rysunki techniczne, zamierzone przez producenta zastosowanie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Albert Stawiszyński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jak wydawać aprobaty