Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych z grupy Newag, należącej do Zbigniewa Jakubasa, zaprezentowały na berlińskich targach kolejowych Innotrans lokomotywę Griffin.
— Wkrótce może pojawić się na polskich torach. Będzie testowana przez Intercity — zapowiada Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Zbigniew Jakubas liczy jednak także na rynki zagraniczne. Wczoraj prowadził rozmowy o Griffinie z przedstawicielami władz Bośni i Hercegowiny.
— Liczymy, że rynek bałkański będzie pierwszym rynkiem zagranicznym, na którym będziemy testować nasz nowy produkt — mówi Zbigniew Jakubas.
„Puls Biznesu” pisał niedawno, że spółki giełdowego inwestora planują na Bałkanach sprzedawać lokomotywy oraz wejść na rynek kontraktów infrastrukturalnych.
Ledwie na tory wjeżdża Griffin, a już Zbigniew Jakubas zapowiada wprowadzenie na rynek nowego produktu.
— Brakuje nam jeszcze szybkiego pociągu. Chcemy mieć taki produkt w ofercie, nawet mimo, że po polskich torach pociągi szybsze niż 200 km/h nieprędko będą jeździć — twierdzi Zbigniew Jakubas.
Konkurent dla Pendolino może pojawić się za 2,5 roku. W bliższej perspektywie Zbigniew Jakubas liczy na zamówienia z Polski, Europy oraz Rosji.
— W Europie potrzeba około tysiąca lokomotyw, w Rosji kilka tysięcy. Produkujemy jednostki przystosowane do jazdy po szerokim torze, więc prowadzimy rozmowy, by zyskać kontrakty — mówi Zbigniew Jakubas.