Jantar uruchomi linię do produkcji etykiet
Spółka Jantar z Bielska-Białej chce rozpocząć produkcję etykiet do kodów kreskowych. Zakup dwóch linii technologicznych ma pochłonąć około 400 tys. zł. Dzięki inwestycji zarząd firmy zamierza do końca 2001 r. produkować dwukrotnie więcej etykiet niż do tej pory.
Firma Jantar z Bielska-Białej, specjalizująca się w sprzedaży m.in. kas fiskalnych, urządzeń do kodów kreskowych, systemów kasowych i wspomagania sprzedaży, zamierza kupić dwie linie technologiczne do wyrobu etykiet do kodów kreskowych. Inwestycja będzie kosztować spółkę około 400 tys. zł. Pieniądze pochodzą ze środków własnych oraz kredytów zewnętrznych. Produkcja etykiet ma zostać uruchomiona w pierwszym kwartale 2001 r.
Poszerzyć asortyment
Dotąd spółka zajmowała się wyłącznie sprzedażą urządzeń i systemów kasowych oraz wspomagania sprzedaży. Zakup linii technologicznych do produkcji etykiet, stosowanych w drukarkach do kodów kreskowych, umożliwi poszerzenie zakresu działalności firmy.
— Do tej pory zajmowaliśmy się wyłącznie sprzedażą etykiet importowanych. Jednak wzrost zapotrzebowania na te produkty oraz dbałość o jakość i terminowość dostaw wymusiła na nas konieczność uruchomienia produkcji. Zamierzamy sprowadzać wyłącznie niewielką ilość tzw. etykiet specjalnych — mówi Janusz Targosz, prezes spółki Jantar z Bielska-Białej.
Głównymi odbiorcami tego asortymentu są firmy z branży samochodowej, handlowej i spożywczej, a także sektor małych i średnich przedsiębiorstw różnych branż. Obecnie spółka sprzedaje 4-5 mln etykiet miesięcznie.
— Po uruchomieniu produkcji zamierzamy wytwarzać do 10 mln sztuk miesięcznie. Liczę, że uda się osiągnąć ten wynik do końca 2001 r. W przyszłości nie wykluczamy również rozbudowy posiadanych linii technologicznych o nowe urządzenia — zapowiada Janusz Targosz.
Pięciokrotny wzrost
Zarząd Jantaru zamierza przekształcić firmę w spółkę akcyjną i pozyskać inwestora strategicznego, który zechciałby wesprzeć finansowo dalszy jej rozwój.
— Prowadzimy rozmowy z kilkoma funduszami inwestycyjnymi i bankami. Prawdopodobnie zostaną one sfinalizowane w 2001 r. — wyjaśnia Janusz Targosz.
W ciągu pięciu lat spółka Jantar zamierza również osiągnąć pięciokrotny wzrost przychodów z 1999 r., które mają w 2004 r. wzrosnąć do 50 mln zł. Spowodować ma to uruchomienie produkcji etykiet, dalszy rozwój sprzedaży urządzeń do kodów kreskowych, a także dostarczanie kompleksowych rozwiązań logistycznych i oprogramowania dla przemysłu i handlu w oparciu o kody kreskowe.
— Zamierzamy również rozwijać obsługę sieci handlowych w zakresie systemów kasowych, handlu elektronicznego, nowoczesnych systemów przesyłania danych oraz sieci strukturalnych. Umożliwią nam to poszerzane wciąż kontakty handlowe z firmami IBM, Sharp, As Infor oraz Molex — wylicza Janusz Targosz.
Sprzedaż i szkolenia
Spółka Jantar ma wieloletnie umowy handlowe i serwisowe z firmą Zebra, producentem drukarek kodów kreskowych, PSC, dostawcą urządzeń do odczytu kodów kreskowych, oraz firmami Torell, Sharp i IBM w zakresie systemów kasowych i wspomagania sprzedaży. Prowadzi również działalność szkoleniową — należącą do firmy niepubliczną Akademię Kas i Kodów Kreskowych ukończyło dotąd prawie 20 tys. osób.