Jesteśmy coraz bardziej innowacyjni

JAKUB PAPIERSKI, wiceprezes PKO Banku Polskiego, KOMENTARZ PARTNERA STRATEGICZNEGO KONKURSU POLSKA FIRMA - MIĘDZYNARODOWY CZEMPION
opublikowano: 06-12-2016, 22:00

Polskie firmy są w coraz większym stopniu w stanie konkurować z zagranicznymi podmiotami już nie tylko ceną, ale również jakością oraz innowacyjnością produktów i usług.

Nowoczesny biznes jest najlepszą wizytówką naszego kraju, a polscy czempioni — najskuteczniejszymi ambasadorami. Niezwykle cieszy zmiana w sposobie wypracowywania przewag na konkurencyjnym rynku międzynarodowym. W ostatnich latach jednym z najważniejszych motorów polskiego wzrostu gospodarczego i eksportu były bowiem względnie niskie koszty, często wynikające z niskich kosztów pracy. Jednak ta przewaga konkurencyjna wyczerpuje się, a polskim firmom udaje się budować eksport przy wykorzystaniu nowych motorów rozwoju — innowacyjności i wysokiej jakości, które pozwalają na osiąganie docelowo wyższych marż. Gdy obie te przewagi zaistnieją wspólnie, wsparte systematyczną pracą, firmy zdobywają zagraniczne rynki, a eksport buduje ich wartość i umożliwia sukcesy na globalnej scenie. Dowodzą

tego historie biznesowe wszystkich wyróżnianych w rankingu firm.

PKO Bank Polski wspiera ekspansję polskich firm między innymi otwierając swoje placówki zagraniczne.

Dokładnie przed rokiem, w grudniu 2015 r. PKO Bank Polski uruchomił placówkę korporacyjną we Frankfurcie nad Menem. Wkrótce bank otworzy oddział korporacyjny w Czechach. Jego start planowany jest na pierwszą połowę 2017 r. Działalność oddziału będzie koncentrowała się na obsłudze klientów korporacyjnych, czyli będzie analogiczna do działalności oddziału korporacyjnego we Frankfurcie. Zbliżona będzie także jego oferta. Znajdą się w niej m.in.: bankowość transakcyjna (w tym międzynarodowy cash pooling), bankowość elektroniczna, trade finance czy kredyty korporacyjne. Bank chce także za pośrednictwem oddziału w Pradze pozyskiwać klientów spośród czeskich firm prowadzących interesy w Polsce.

Uruchomienie placówki korporacyjnej PKO Banku Polskiego w Czechach jest elementem strategii ekspansji międzynarodowej banku zakładającej podążanie za klientami. Równolegle rozwijana jest oferta finansowania handlu międzynarodowego na odległych rynkach. Współpracujemy z kilkudziesięcioma bankamikorespondentami w Chinach oraz w innych krajach na Dalekim Wschodzie. Są to m.in. banki japońskie. Jesteśmy też aktywni w Korei Południowej, w Australii i na antypodach. PKO Bank Polski wzmacnia swój potencjał do wzajemnych rozliczeń także w regionie

Zatoki Perskiej. Bank jest partnerem strategicznym Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju w zakresie udostępniania oferty wsparcia dla eksportu. Wartość wsparcia oferowanego przez PFR w ramach Programu Ekspansji Międzynarodowej Polskich Przedsiębiorstw może wynieść łącznie nawet 60 mld zł, operacyjne zarządzanie produktami finansowymi i doradczymi będzie sprawował PFR, natomiast PKO Bank Polski będzie odpowiedzialny za dystrybucję produktów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JAKUB PAPIERSKI, wiceprezes PKO Banku Polskiego, KOMENTARZ PARTNERA STRATEGICZNEGO KONKURSU POLSKA FIRMA - MIĘDZYNARODOWY CZEMPION

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu