Pamiętam pierwszą edycję z 2011 r. – zaczynałam wtedy kierować Bonnier Business Polska i już wtedy zachwyciła mnie energia przedsiębiorczych kobiet. Dziś, po latach, z tą samą satysfakcją obserwuję, jak kobiecy biznes rośnie i dojrzewa.
Nasz ranking od zawsze opiera się na twardych kryteriach – dynamice sprzedaży i zysku oraz skali działalności – dzięki czemu pozostaje jednym z najbardziej rzetelnych na rynku. Od lat towarzyszy mu także plebiscyt w dwóch kategoriach: Kobieta Biznesu oraz Kobieta Biznesu: działalność społeczna.
Świętując jubileusz, wprowadziliśmy w tym roku wyjątkowy element – nagrodę Kobieta Biznesu 15-lecia. Kapituła, w której zasiadło grono uznanych ekspertek i ekspertów biznesowych, wybrała laureatkę, kierując się trzema kluczowymi kryteriami: ponadprzeciętnym sukcesem w biznesie, wpływem na otoczenie oraz działalnością na rzecz wzmacniania roli kobiet w gospodarce. Nagroda pozwala uhonorować nie tylko jednoroczne osiągnięcia, lecz także wieloletni wkład w rozwój i zmiany w świecie biznesu.
Osiągnięcia nagrodzonych w tym roku pań są imponujące: tworzyły długowieczne firmy, zwiększały zyski, prowadziły wielkie fuzje lub biły rekordy w kwotach pozyskanych na cele filantropijne. W tym wydaniu przeczytacie, jak to zrobiły i jakie mają plany na przyszłość.
Oto pięć wspaniałych kobiet:
Dr Irena Eris – Kobieta Biznesu 15-lecia
Renata Biel – zwyciężczyni w kategorii firm z przychodem ze sprzedaży powyżej 50 mln zł
Iwona Kopeć – zwyciężczyni w kategorii firm z przychodem ze sprzedaży poniżej 50 mln zł
Anna Włodarczyk-Moczkowska – zwyciężczyni plebiscytu Kobieta Biznesu Roku 2025
Omenaa Mensah – zwyciężczyni plebiscytu Kobieta Biznesu Roku 2025: działalność społeczna
Tegoroczny ranking połączyliśmy również z projektem Herstory, przybliżającym rolę kobiet w historii Polski. Na okładce jubileuszowego dodatku prezentujemy obraz „Siostrzyce” autorstwa Doroty Kuźnik, który osiągnął najwyższą cenę na aukcji zorganizowanej na rzecz budowy Centrum Dziedzictwa i Historii Kobiet. Obraz stał się symbolem naszej współpracy i jednocześnie metaforą siostrzeństwa oraz równowagi w biznesie. Namalowane postacie łączy czerwony krąg hula-hop, którego utrzymanie w równowadze wymaga wyczucia i komunikacji – umiejętności będących fundamentem siły kobiet w biznesie. Kolory – błękit i koral – symbolizują racjonalność i emocje.
Zapraszam do lektury i wspólnego świętowania. Niech ta edycja rankingu przypomni, że kobiety tworzą wartość – w sztuce, w biznesie, wszędzie.

