Kalka się nie udaje

Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD)
opublikowano: 14-09-2010, 00:00

Piętnaście lat obecności JMD w Polsce oceniamy z perspektywy rozwoju całej branży nowoczesnego handlu. W tym okresie na polski rynek weszło ponad dwudziestu międzynarodowych graczy. Sklepy w różnych formatach spotkały się z dobrym przyjęciem. We wspomnianym okresie otwarto w Polsce około 350 hipermarketów, gdy na przykład w porównywalnej Hiszpanii taka ich liczba powstawała przez ćwierć wieku.

Sieci nie tylko budowały sklepy, ale przenosiły ze swych central modele zarządzania i know how. Wyzwaniem okazało się ich dostosowanie do specyfiki rynku, polegające na implementowaniu najlepszych rozwiązań oraz wykorzystywaniu doświadczeń polskich. W przypadku JMD właśnie połączenie wielu dekad doświadczeń portugalskich z wiedzą i wyczuciem potrzeb polskiego konsumenta przez polskich menedżerów, współpracujących z polskimi producentami, pozwoliło na wdroże-

nie strategii sukcesu. Gracze, którzy nie przyjęli do wiadomości prawdy, że w Polsce proste kalkowanie zagranicznych wzorów się nie udaje

— ponieśli porażkę.

Warunkiem sukcesu firmy współpracującej z bardzo wieloma dostawcami i kooperantami jest zbudowanie autentycznego, długoterminowego partnerstwa. Dla producenta ważne są nie tylko dystrybucja i jej skala, ale i odbiorcy. Również dla dużej sieci nawet mała firma, dostarczająca niszowe, wysokiej jakości produkty cenione przez klientów, staje się partnerem na wagę złota.

Pedro Pereira da Silva

dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD)

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu