Kapsch ma nową umowę na e-myto

Kapsch Telematic Services to firma, która zbudowała polski system poboru opłat drogowych i przez siedem lat nim zarządzała.

Jej kontrakt wygasł w listopadzie 2018 r. Wówczas nadzór nad systemem przejął Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD). Obecnie natomiast podpisał z konsorcjum Kapscha i BIT umowę świadczenia usługi utrzymania infrastruktury przydrożnej, będącej elementem systemu. Jej wartość sięga 204 mln zł netto.

To nie pierwsza umowa Kapscha dotycząca obsługi systemu opłat. Firma ma także kontrakt o wartości 281,4 mln zł netto podpisany z Instytutem Łączności, będącym podwykonawcą GITD. Rządowi urzędnicy, przekazując mu nadzór nad systemem, argumentowali, że będzie zarządzany taniej niż dotychczas i przez polski podmiot. Obecnie jednak koszty trudno ocenić, bo przy eksploatacji systemu pracuje wiele polskich i zagranicznych firm mających umowy o różnej wartości i z różnymi terminami obowiązywania. Nie wszystkie dokumenty są też odtajnione. Niedawno TVN24 podał, że utajniony został raport Najwyższej Izby Kontroli dotyczący przekazania systemu do GITD. Jednym z powodów utajnienia była niejawność niektórych umów i dokumentów.

204 mln zł netto To wartość umowy Kapscha i GITD na utrzymanie infrastruktury przydrożnej służącej do poboru opłat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska, Grzegorz Suteniec

Polecane