Karmienie Polaków może być opłacalne

PAP
16-09-2014, 07:03

25,1 mld zł wydali Polacy w minionym roku na posiłki spożywane poza domem, informuje "Dziennik Gazeta Prawna". To kolejny rekord. Rok wcześniej wartość sprzedaży w tym sektorze wyniosła 24,3 mld zł, czyli 800 mln zł mniej.

Zobacz więcej

Tomasz Raś

Na przestrzeni ostatniej dekady wydatki w sektorze gastronomicznym zwiększyły się o prawie 8 mld zł. Według raportu Macro Cash and Carry "Polak na talerzu" poza domem najczęściej żywią się osoby młode w wieku 18-24 lata. Prawie 64 proc. Polaków w tym przedziale wiekowym je na mieście przynajmniej raz w tygodniu. W grupie osób starszych, czyli w wieku powyżej 65 lat odsetek ten stanowi 7,6 proc.

A co jemy najchętniej? - W czasie lunchu najczęściej zamawiane są dania kuchni azjatyckiej, pizza, burger i dopiero na czwartym miejscu kuchnia polska. Wieczorem natomiast bezwzględnie króluje pizza.

Eksperci twierdzą, że uruchomienie własnego interesu w tej branży może być opłacalne. Ciekawe jednak, że nie polecają inwestycji w pizzerię, a to ze względu na ogromną konkurencję. Według nich na rynku (poza Warszawą) brakuje natomiast barów z dobrymi burgerami. Niezagospodarowane nisze, to według nich także kuchnie azjatycka i meksykańska, ale z zastrzeżeniem, że chodzi o przygotowywanie posiłków tanich (dania w cenie do 20 zł), a nie w wydaniu premium.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Karmienie Polaków może być opłacalne