Karta, a do tego pakiet

Katarzyna Fatyga
opublikowano: 2008-10-03 00:00

Jakie są korzyści dla przedsiębiorców, którzy zdecydowali się używać kart firmowych, w porównaniu z tymi, którzy w swoich przedsiębiorstwach wciąż używają rozliczeń gotówkowych czy przelewów?

Kilka jest dość oczywistych

i podstawowych. Ot, choćby

większe bezpieczeństwo: utra-

ta karty jest znacznie mniej bo-

lesna niż utrata portfela wy-

pchanego banknotami. Dzięki

kartom można też znacznie

zmniejszyć liczbę wykonywa-

nych przez firmę przelewów.

Zależnie jednak od specyfiki działalności i potrzeb danego przedsiębiorcy, rozliczenia kartami płatniczymi mają

jeszcze parę innych "przewag".

Firma zainteresowana poprawą

swojej płynności finansowej

może wybrać kartę kredytową

lub kartę z odroczoną płatno-

ścią — zapewnią one odroczenie

płatności za zakupy dokonane kartą średnio o 35-42 dni.

Firma, której pracownicy często jeżdżą do innych krajów, powinna szukać kart zawierających w swym pakiecie ubezpieczenie na czas podróży zagranicznej. Pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze związane z poszukiwaniem i zakupem ubezpieczenia.

Na rynku są również karty płatnicze z programem zbierania mil lotniczych za zakupy dokonane kartą. W zależności od polityki wewnętrznej firmy można zezwolić pracownikom na zbieranie tych mil na kontach prywatnych lub nakazać przekazywanie ich na jedno wskazane konto firmowe, aby wykorzystać je do wymiany na darmowe przeloty służbowe.

Wszystkie firmy mogą elastycznie zarządzać limitami na kartach pracowników oraz kontrolować wydatki służbowe dzięki systemowi raportów oraz oferowanemu przez wystawców kart dostępowi online do rachunku.

Dlatego też — przy wyborze karty firmowej — warto brać pod uwagę nie tylko cenę samej karty, ale także pakiet dodanych do niej usług. Dopiero pełna analiza oferty pozwoli ocenić korzyści płynące z wyboru określonej karty płatniczej przez przedsiębiorcę.

Katarzyna Fatyga

dyrektor sprzedaży Diners Club Polska