Kasa za rzęcha

PAP
opublikowano: 08-07-2009, 17:16

Niemiecki rząd wykluczył zwiększenie puli środków na tzw. premie wrakowe, czyli dopłaty w wysokości 2.500 euro przeznaczone do zakupu nowych samochodów dla osób, które zezłomują stare, co najmniej dziewięcioletnie auta.

Rzecznik rządu Thomas Steg potwierdził na konferencji prasowej, że we wrześniu wyczerpie się pula 5 mld euro, którą przeznaczono na premie wrakowe w ramach programu pobudzenia gospodarki i pomocy dla dotkniętego recesją przemysłu samochodowego.

None
None

"Mamy potwierdzenie, że premie okazały się dużym sukcesem, ale kwota nie zostanie zwiększona ponownie. Pozostajemy przy limicie 5 mld euro i ani centa więcej" - dodał.

Dopłaty okazały się bardzo popularne wśród mieszkańców Niemiec, którzy chętnie decydowali się na złomowanie starych i kupno nowych samochodów. Dlatego w kwietniu rząd w Berlinie zwiększył pulę pieniędzy przeznaczoną na ten cel z początkowej kwoty 1,5 miliarda euro do 5 mld euro.

Dotychczas zgłoszono ponad 1,7 mln wniosków o dopłaty.

W zeszłym tygodniu niektórzy politycy z koalicyjnej Socjaldemokratycznej Partii Niemiec (SPD) domagali się kolejnego zwiększenia kwoty na premie wrakowe, tak by mogły być wypłacane do końca 2009 roku.

Jednak krytycy tej metody wsparcia przemysłu motoryzacyjnego wskazywali, że sztucznie podtrzymuje ona popyt na nowe samochody i stanowi prezent przed wyborami parlamentarnymi 27 września.

"Przemysł samochodowy czeka na premie wrakowe tak jak narkoman czeka na następną działkę narkotyku" - powiedział polityk chadecji Steffen Kampeter dziennikowi "Financial Times Deutschland".

Dodał, że zamiast takich doraźnych metod należy zastanowić się nad planem sprostania strukturalnym problemom tej branży.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane