Kiepska pogoda nie szkodzi Belgii

Katarzyna Kozińska
opublikowano: 2004-07-02 00:00

W II kwartale Browar Belgia zanotował 7-proc. wzrost sprzedaży. Wzrost jest znacznie mniejszy niż w I kwartale, ale producent i tak jest zadowolony. W całym pierwszym półroczu kielecka firma sprzedała 535 tys. ha, co dało 17-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2003 r.

— Zdobyliśmy także nowe kontrakty, produkujemy m.in. piwa dla Wielkiej Brytanii i USA — mówi Aleksander Chmielewski, dyrektor generalny Browaru Belgia.

Jak podaje GUS, sprzedaż piwa w maju była aż o 16 proc. niższa niż w ubiegłym roku.

Browar Belgia na koniec roku chce zwiększyć udział w rynku z 4 do 4,7 proc. W 2003 r. jego sprzedaż wyniosła 1,08 ha, co dało 30-proc. wzrost w stosunku do 2002 r. Główne marki Browaru Belgia to Palm, Frater, Gingers i Wojak.