Kierunek północ

Bartek Godusławski
opublikowano: 2015-03-04 00:00

Rynek skandynawski jest coraz atrakcyjniejszy dla polskich firm. Na północ Europy trafia około 7 proc. wszystkich sprzedawanych za granicę towarów.

Zdaniem ekspertów, polski biznes ceni kontrahentów z tego regionu za solidność. — Państwa te są jednymi z najlepiej ocenianych partnerów handlowych — podkreśla Radosław Jarema, dyrektor zarządzający Akcenty. Najważniejszym dla nas rynkiem jest Szwecja, do której w 2014 r. eksport wzrósł o 11,1 proc. i miał wartość 4,7 mld EUR. To plasuje ją na 8. miejscu wśród partnerów handlowych Polski. Kolejne to: Norwegia — 15., Dania — 17. i Finlandia — 25. Ostatnia jest Islandia — 76., chociaż tutaj była najwyższa dynamika wzrostu eksportu, ale jego wartość to tylko 66 mln EUR. Dlatego rząd planuje wysłać m.in. tam misję gospodarczą pod hasłem GoArctica. © Ⓟ

Ważne dane

11,5 mld EUR Taką wartość w 2014 r. miały towary sprzedane przez polskie firmy do krajów skandynawskich.

62,7 proc. O tyle w 2014 r. wzrósł nasz eksport do Islandii.