Kino Polska rośnie po wynikach

[MBL]
opublikowano: 2012-08-29 15:11

W I półroczu 2012 r. zysk netto Kino Polska wyniósł 7,5 mln zł. To o 155 proc. więcej niże przed rokiem.

Przychody wzrosły o 28 proc. do 49,8 mln zł.

Do głównych czynników, mających wpływ na wypracowane przez spółkę zyski, należy zaliczyć znaczący wzrost oglądalności stacji telewizyjnych wchodzących w skład grupy. Dał się on zauważyć przede wszystkim w odniesieniu do flagowego kanału spółki – Telewizji Kino Polska, która w kwietniu 2012 r. w grupie 16-49 odnotowała spektakularny wzrost średniej miesięcznej oglądalności – o niemal 260 proc. wobec danych sprzed roku. Zwiększeniu uległ też udział stacji w rynku. W czerwcu w grupie 4+ był to około 126 proc. wzrost wobec czerwca 2011 r. Obecnie spółka pracuje nad umocnieniem swojej pozycji na rynku płatnej telewizji.
– Pracujemy nad zwiększeniem zasięgu technicznego naszych kanałów. W telewizji internetowej Ipla uruchomiony został pakiet FilmBox Live, a Telewizja Kino Polska dołączyła do oferty TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu. Stacja została również udostępniona w szerokim pakiecie Cyfrowego Polsatu, zwiększając swój zasięg techniczny w obrębie tej platformy do blisko 2,8 mln gospodarstw domowych – powiedział Bogusław Kisielewski, członek zarządu Kino Polska. W I półroczu spółka wypłaciła dywidendę za 2011 r. Wartość dywidendy na jedną akcję wyniosła 1 zł. W środę o 14:50 akcje spółki rosły o 10,83 proc. Kurs to 8,9 zł za sztukę.