Klapki dla Gambii

opublikowano: 23-05-2018, 22:00

— Zawsze zastanawiałem się, jak można pomóc ludziom z tzw. biednych krajów. Wpadło mi do głowy proste rozwiązanie: klapki — mówi Maciej Kalarus, kulturoznawca i podróżnik.

Gambia to najmniejszy kraj Afryki. Położony na pasie szerokości 50 km wzdłuż dolnego biegu rzeki o tej samej nazwie zajmuje niecałe 11,3 tys. km kw., czyli więcej niż najmniejsze w Polsce województwo opolskie, ale mniej niż drugie od końca świętokrzyskie. To również jeden z dziesięciu najbiedniejszych krajów Afryki. Jeśli komuś pomagać, to Gambii — uznał dr Maciej Kalarus, kulturoznawca i literaturoznawca, wykładowca w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, który przez 30 lat odwiedził około 140 krajów.

Fot.M. Kalarus

— Zawsze zastanawiałem się, jak można pomóc ludziom z tzw. biednych krajów. Wpadło mi do głowy proste rozwiązanie: klapki. Tak naprawdę klapki wymyśliła bieda. Brakuje obuwia, dzieci chodzą boso, kaleczą stopy, wdają się im infekcje. Klapki to profilaktyka. Na dodatek są lekkie w transporcie, łatwe do umycia, nie mają terminu ważności i mogą być noszone przez młodsze rodzeństwo — mówi Maciej Kalarus.

W ubiegłym roku zebrał na uczelni 680 par klapków, które zawiózł samochodem do Gambii. W tym roku akcja nabrała rozmachu — powstała nawet strona internetowa klapkidlagambii.pl, na której można się nawet dowiedzieć, że w przypadku obuwia powinno się mówić „klapków”, a nie „klapek”.

— Mamy prawie 300 ambasadorów wśród szkół i przedszkoli, głównie lokalnych, choć akcja rozlewa się na Polskę. Już mamy około 1000 par klapków. Liczę, że do końca czerwca, do kiedy trwa zbiórka, uzbieram kilka-kilkanaście tysięcy. Kontener wypłynie w połowie lipca. Z trzema studentami pojadę do Gambii samochodem — mówi Maciej Kalarus.

Zaprasza do przysyłania klapków na adres uczelni: Akademia Techniczno-Humanistyczna, 43-309 Bielsko-Biała, ul. Willowa 2. Akcję wspiera kilka firm: spedycyjne C.Hartwig i OT Logistics, które zajmą się transportem kontenera z klapkami, a także Barilla, właściciel marki Wasa, Ryłko, Hotel Kocierz z Andrychowa, Ceramika Pilch, Jan Niezbędny, Gemini Park czy KIA, które wpłaciły pieniądze na zorganizowanie transportu.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane