Klienci potrzebują sklepów blisko domu

Sylwia Wedziuk
17-07-2018, 22:00

Polacy są przywiązani do małych detalistów. Prawie połowa z nich chciałaby, żeby takich miejsc było w ich okolicy więcej.

Mali detaliści odgrywają istotną rolę w handlowym ekosystemie — wynika z badania MAM, platformy do obniżania i opłacania rachunków. Aż 46 proc. Polaków uważa, że w ich miejscu zamieszkania jest obecnie zbyt mało lokalnych sklepów. Jednocześnie aż 74 proc. ankietowanych konsumentów twierdzi, że mali detaliści to niezwykle istotny element lokalnej społeczności. Są oni cenieni nie tylko ze względu na korzyści, jakie mogą zaoferować swoim klientom.

Aż 59 proc. badanych zwróciło uwagę na to, że podatki odprowadzane z takich placówek mają duże znaczenie dla budżetu poszczególnych gmin. Lokalne sklepy są szczególnie istotne dla osób starszych. Postępujący proces starzenia się społeczeństw europejskich, w tym polskiego, tworzy z tej grupy potężną rzeszę konsumentów, dla których lokalizacja sklepu blisko domu jest wręcz niezbędna. Zakupy u lokalnego detalisty są dla seniorów ważne także ze względu na więź, jaką nawiązują ze sprzedawcą. Możliwość porozmawiania ze sprzedawcą i świadomość, że nie jest się kolejnym anonimowym klientem, sprawia, że osoby starsze, często samotne, czują się istotnym ogniwem lokalnej społeczności.

Kolejną ważną kwestią jest jakość oferowanych produktów. Polacy wyraźnie dostrzegają w tym zakresie przewagę małych sklepów nad wielkopowierzchniowymi. To istotne tym bardziej, że dla 82 proc. z nas jakość jest równie ważna, jak cena kupowanych artykułów. Większość Polaków ma swoje ulubione sklepy, w których codziennie robi zakupy. W przypadku 65 proc. badanych jest to lokalna piekarnia, a 52 proc. najczęściej odwiedza okoliczny sklep spożywczy. Z kolei 31 proc. Polaków najczęściej robi zakupy w ulubionym sklepie z kawą i herbatą, 30 proc. w drogerii lub perfumerii, a 28 proc. w butiku z ubraniami. Do najchętniej odwiedzanych placówek należą także księgarnie i sklepy zoologiczne. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Klienci potrzebują sklepów blisko domu