Podczas XII Kongresu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości podpisano karty klientów, w których zebrano obowiązki pośredników i zarządców.
Polska Federacja Rynku Nieruchomości (PFRN) stworzyła dwie karty: Kartę Praw Klienta Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami oraz Kartę Praw Klienta Zarządcy Nieruchomości.
— Ten nowatorski projekt został stworzony po to, aby usługi, jakie świadczą pośrednicy i zarządcy, były na najwyższym poziomie. Klient powinien wiedzieć, z jakich praw może skorzystać — tłumaczy Tomasz Lebiedź, członek zarządu PFRN.
Jego zdaniem, podpisanie kart jest kolejnym krokiem w celu wykluczenia nieuczciwych i nieprofesjonalnych działań, które nadal praktykowane są na rynku nieruchomości. Poza tym nasz rynek jest młody — klient potrzebuje więc edukacji.
Co wynika z kart praw klienta? Pośrednik i zarządca powinni przede wszystkim dostarczyć swojemu zleceniodawcy wszystkie istotne informacje, realnie ocenić możliwość zrealizowania kontraktu, a także korzystać z systemów wymiany ofert między pośrednikami. Jego obowiązkiem jest zapewnienie profesjonalnego marketingu. Klient ma prawo m.in. do informacji o zakresie odpowiedzialności cywilnej pośrednika za ewentualne szkody. Może też żądać wystawienia faktury.
Tegoroczny Kongres PFRN zdominowała dyskusja o jakości usług. Tematem obrad były standardy pracy pośredników i zarządców, a także najnowsze tendencje na rynku nieruchomości.