Klient to ogniwo łańcucha

MIB
opublikowano: 26-10-2006, 00:00

Potrzeby zleceniodawcy są decydujące przy wyborze sposobu budowy łańcucha logistycznego.

Budowanie łańcucha dostaw opartych na transporcie kolejowym wymaga pokonania wielu barier technicznych i prawnych, jak i mentalnych (Europejczycy wciąż są przecież przywiązani do narodowego charakteru kolei). Trzeba więc się zmierzyć z różną szerokością torów w poszczególnych krajach, niejednorodnymi systemami zabezpieczeń i zasilania trakcji elektrycznej oraz ze złym stanem infrastruktury. Zbudowanie efektywnego łańcucha dostaw wymaga więc pokonanie tych barier w branży, która jest mało podatna na innowacje.

Który sposób budowania systemu logistycznego jest najkorzystniejszy: zlecanie prac podwykonawcom, opieranie się na własnych zasobach czy system mieszany? Odpowiedzią jest stopień zadowolenia klienta — dlatego należy wdrażać wszystkie typy rozwiązań. A korzyści ze stabilnej współpracy są obustronne. Klient otrzymuje szybką i elastyczną ofertę, wychodzącą naprzeciw jego potrzebom, a całościowa odpowiedzialność pozostaje po stronie operatora. Z kolei ten otrzymuje możliwość wpływania na koszty poszczególnych elementów łańcucha, jest inspirowany do ciągłego rozwoju i stosowania nowoczesnych technologii.

Na podstawie wystąpienia, pt. „Doświadczenia CTL Logistics w budowaniu łańcucha dostaw w przewozach międzynarodowych”, przygotowanego przez Krzysztofa Niemca, dyrektora pionu rozwoju CTL Logistics.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu